Where do you build your employer brand?

Kde všude se utváří zaměstnavatelská značka?

You have defined the values of your employer brand as well as the brand message, now you would like to hit a specific target group. It is time to choose the right communication channels.

Glassdoor.com explains that a strong employer brand should be built on multiple places at the same time. You should start with the following ones. How many of them do you use?

1. Job advertisements

Your job ads should contain more than just descriptions of the experience and skills you are looking for. Job applicants should clearly understand what it is like to work for your company and why your employees are loyal to you.

2. Company career website

The company website offers virtually unlimited space for you to show what it's like to work at your company. Do not limit yourself to just listing vacancies. Set up a corporate blog, publish photos and videos.

3. Social networks

Due to the popularity of social networks especially among the youngest generation of potential employees, you should place your employer brand on Facebook, LinkedIn or Twitter. The content of your company's profiles on social networks must be current and interesting to potential job applicants. Involve your existing employees by asking for their input.

4. Onboarding

Every new employee should become familiar with your corporate culture and values. Make sure, however, that you are not promising your employees something that is not true during the induction process. They will discover the misrepresentation very soon, which would definitely not help your employer brand.

5. Employee training and development

Remember that your target audience does not include only job seekers, but also your current employees. The educational activities you prepare for employees should therefore reflect your culture and values. They should also provide for discussion about what the company promises and what changes might be useful.

6. Internal communication

Another opportunity to promote your employer brand is available in the tools you use for internal communications - from posters to newsletters. In these materials, you should emphasize the employee successes and awards because they represent your brand.

7. Job fairs

Colleagues who personally recruit potential employees at job fairs should be able to present your company working atmosphere. You should prepare materials for them based on all the above mentioned communication channels.

-kk-

    Kde všude se utváří zaměstnavatelská značka?

    Ujasnili jste si hodnoty vaší zaměstnavatelské značky a sdělení, které jejím prostřednictvím chcete šířit směrem ke konkrétní cílové skupině. Nyní je třeba vybrat správné komunikační kanály.

    Server Glassdoor.com vysvětluje, že silné zaměstnavatelské značky se budují na více místech zároveň. Začít byste měli s těmi následujícími. Schválně, kolik již už používáte?

    1. Inzeráty s nabídkou práce

    Inzeráty by neměly obsahovat jen popis hledaných znalostí a dovedností. Uchazeči by z nich měli jasně pochopit, jaké to je pracovat pro vaši firmu a proč u vás lidé zůstávají.

    2. Firemní kariérní stránky

    Na firemním webu máte prakticky neomezený prostor na to, jak ukázat, jaké to je pracovat ve vaší společnosti. Neomezujte se jen na výpis volných míst. Zřiďte firemní blog, zveřejňujte fotografie a videa.

    3. Sociální sítě

    Vzhledem k popularitě sociálních sítí především u nejmladší generace potenciálních zaměstnanců je třeba komunikovat vaší zaměstnavatelskou značku i na Facebooku, LinkedInu či Twitteru. Obsah firemních stránek na sociálních sítích by měl být aktuální a motivační pro případné uchazeče o práci. Zapojte současné zaměstnance a jejich příběhy.

    4. Onboarding

    Každý nový zaměstnanec by se měl seznámit s firemní kulturou a hodnotami. Ujistěte se však, že v průběhu onboardingu neslibujete zaměstnancům něco, co není pravda. Velmi brzy na to přijdou, což vaší zaměstnavatelské značce rozhodně nepomůže.

    5. Školení a rozvoj zaměstnanců

    Uvědomte si, že do vaší cílové skupiny nepatří jen uchazeči o práci, ale i současní zaměstnanci. Vzdělávací aktivity, které připravujete pro zaměstnance, by proto měly odrážet vaši kulturu a hodnoty a umožňovat diskusi o tom, co firma slibuje a jaké změny by mohly prospět.

    6. Interní komunikace

    Další příležitost, jak propagovat zaměstnavatelskou značku vám otevírají nástroje, které používáte v rámci interní komunikace – od plakátů po newslettery. Zdůrazňujte v nich úspěchy a ocenění zaměstnanců, kteří reprezentují vaši značku.

    7. Veletrhy práce

    Atmosféru práce pro vaši firmu by měli umět prezentovat i vaši kolegové, kteří osobně komunikují s potenciálními zaměstnanci na veletrzích. Budou od vás potřebovat podklady, které používáte v rámci všech výše uvedených kanálů.

    -kk-

    Zdroj: Glassdoor - úspěšný americký web s nabídkou práce věnovaný také hodnocení zaměstnavatelů pohledem zaměstnanců
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Glassdoor