How a Chief HR Officer affects the bottom line

Jak může šéf HR ovlivnit výsledovku

Bertrand Dussert works for Oracle, as a HR transformation and executive advisor to some of Oracle's largest clients. He is also an HR thought leadership speaker and Oracle representative for targeted events. In his article for forbes.com website he offers some ideas about how Chief Human Resources Officers (CHROs) can help their companies by creating new sources of revenue and increasing sales.

Competition in the labor market

Today competition is very tough, not only in business, but also in the talent market. In order to maintain revenues, CHRO and the team needs to analyze available information to set up a short-term strategy to secure and develop top talent. Top talent delivers top payoffs.

Team achieves success

Most of the work done today is not attributable to a single worker, but to a team. Only collaboration that integrates all the company’s processes can answer all new business opportunities. Talents from diverse disciplines, working as a team, must be ready to create new sources of revenue.

Social media as today's reality

HR department can use social media, wikis and other collaboration tools in order to improve its operations. This way it can get valuable information about its employees‘ needs. Talking about social media, they are today a business reality. The best CHROs use it as a tool for understanding workforce sentiment. It can also help them to understand the causes of employees‘ successes and failures.

Core processes are vital

The pressure on HR staff to become more strategic and revenue-driven does not mean that the usual processes are fading. The opposite is true, these crucial processes must still be running smoothly, with continually expert improvement. Taking an active role in generating more money for the whole enterprise is becoming an important duty for CHROs, which they can fulfill it only by becoming key players in reinventing a company’s processes relating to staff.

-JK-

    Jak může šéf HR ovlivnit výsledovku

    Bertrand Dussert pracuje pro Oracle. Působí jako poradce ohledně transformace HR pro některé z největších klientů společnosti Oracle; je také reprezentantem Oraclu na setkáních věnovaných HR. V nedávném článku na serveru Forbes.com navrhuje několik možností, jak personální ředitel (Chief Human Resources Officer – CHRO) může pomoci zvýšit příjmy své společnosti.

    Konkurence na pracovním trhu

    Dnes není konkurence ostrá pouze v byznysu, ale také na trhu s talenty. CHRO a jeho tým musí analyzovat dostupné informace a na jejich základě stanovovat krátkodobou strategii toho, jak zajistit společnosti nejtalentovanější pracovníky. Ti jsou potřeba, protože ti nejtalentovanější se vyplácejí.

    Úspěch je týmová záležitost

    Dnes se většina odvedené práce nepřipisuje jednotlivci, ale týmu. Pouze spolupráce integrovaná s korporátními procesy dokáže odpovědět na každou výzvu, která se v byznysu objeví. Talentovaní pracovníci z nejrůznějších oblastí, pokud pracují týmově, dokážou proměnit takové výzvy ve výnosy.

    Sociální média jsou realitou dneška

    HR oddělení může použít sociální média, wiki systémy a další nástroje podporující spolupráci k tomu, aby zlepšilo své fungování. Tyto prostředky také přinášejí cenné informace ohledně potřeb zaměstnanců. Sociální média jsou dnes realitou i v byznysu. Ti nejlepší CHRO je používají jednak jako nástroj pro pochopení nálady pracovníků a jednak pro pochopení toho, co je příčinou úspěchu či neúspěchu zaměstnanců.

    Tradiční procesy jsou nezbytné

    Tlak, který nutí HR oddělení k tomu, aby se více zapojovala do strategických a výnosy přinášejících aktivit, neznamená, že tradiční procesy mizí. Právě naopak. Tyto základní procesy musí běžet hladce a musí být neustále zlepšovány odborníky. Pro CHRO se dnes stává povinností aktivně se podílet na činnostech, které společnosti přinášejí zisky. Této úlohy se mohou zhostit pouze tím, že se stanou klíčovými hráči při zlepšování všech korporátních procesů, které jsou provázány s lidmi.

    -JK-

    Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com