5 kroků k úspěšnému programu rozvoje leadershipu

TSM spol. s r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti TSM spol. s r.o.

Vyplatí se vám investice do programu rozvoje leadershipu? A jak vlastně udělat ze zaměstnanců lepší lídry? Na tyto otázky se nedávno zaměřil server Forbes.com. Koučka Kristi Hedgesová, která se již přes dvacet let věnuje rozvoji leadershipu, shrnula několik důležitých oblastí k uvážení, aby váš program pro rozvoj lídrů nebyl jen vyhozenými penězi.

1. Širší souvislosti práce lídrů

Rozvoj leadershipu by měl probíhat v souladu s širším kontextem fungování firmy. Důvod je jednoduchý – lidé si nejlépe udrží nové znalosti a dovednosti, které získají vlastní zkušeností v návaznosti na to, co už znají. Než začnete investovat do jakéhokoli typu školení, musíte znát cíle a smysl celého programu. Zaměřte se na vůdcovské dovednosti, které jsou relevantní pro každodenní praxi vašich lídrů.

2. Jasný důvod existence programu

Firma by měla účastníkům programu upřímně vysvětlit, proč tento program existuje. Ať už je hlavním důvodem nedostatek lídrů ve firmě, potřeba urychlit proces povyšování nebo zdokonalení dovedností pro současnou pozici, účastníci by jej měli znát.

3. Dlouhodobý rozvoj

Školení je pouze začátkem procesu rozvoje leadershipu. Je třeba pokračovat individuálnějším rozvojem například formou koučinku a pracovat a tom, aby si lídři nové dovednosti uchovali. Pořádejte raději kratší vzdělávací setkání častěji než dlouhá jednorázově.

4. Od teorie k praxi

Rozvoj leadershipu by měl probíhat v reálných situacích, nikoli pouze čtením učebnic a případových studií. Příkladem může být zpětná vazba nebo komunikace obecně. Pouze číst nebo poslouchat, jak se má komunikovat, nestačí. Lídr by si měl vše zkoušet, komunikovat s lidmi, odhalovat své mezery a zlepšovat se.

5. Měření výsledků

Jak měřit úspěšnost leadershipu? Vynechte měření spokojenosti účastníků programu. Raději měřte počet účastníků, kteří byli povýšeni a pak sledujte výsledky firmy v závislosti na těchto povýšeních. Můžete měřit také to, zda jsou zaměstnanci povyšováni rychleji, zda se zlepšují výsledky hodnocení jejich výkonnosti, zda se rozšiřuje váš pool potenciálních nástupců důležitých lídrů apod. Zásadní však je, domluvit se na měřítkách předem.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace