Firemní kultura nejsou jen benefity

Co odpovíte, když se vás někdo zeptá, čím je skvělá vaše firemní kultura? Pokud to bude pouze výčet nadstandardních zaměstnaneckých výhod, měli byste se zarazit. Jídlo zdarma, zvířata na pracovišti a další výhody jsou opravdu skvělé, ale zaměstnanecké výhody a kultura nejsou totéž. V zajímavém článku na to upozornil server hrcommunication.com.

Firemní kultura zahrnuje veškeré pracovní normy a hodnoty, které vaši firmu odlišují od konkurence. Tak byste ji také měli prodávat uchazečům o práci i stávajícím zaměstnancům. Personalista, který nevnímá zaměstnanecké výhody v kontextu celé firemní kultury, staví firmu na hezkých věcech místo hodnot. Co byste tedy měli vědět o zaměstnaneckých výhodách?

  1. Zaměstnanci nezůstávají ve firmě kvůli výhodám, ale kvůli lidem, produktům a práci.

  2. Zaměstnanecké výhody, které jsou skvělé pro jednoho, mohou být pro druhého problém. Přijdete o skvělého odborníka jen kvůli tomu, že má alergii na psí srst a vy chcete přijít s něčím tak skvělým, jako je přítomnost psů na pracovištích?

  3. Zamyslete se, zda opravdu chcete, aby u vás lidé chtěli pracovat jen kvůli tomu, že dáváte jídlo zdarma. Nebylo by lepší, aby měli zájem o vaše produkty a rozvoj vaší firmy?

  4. Zaměstnanecké výhody nezaručí vyšší výkonnost. Potěší, ale průměrní pracovníci se kvůli nic nezmění v nejvýkonnější hvězdy.

Rozhodně to neznamená, že byste měli zaměstnanecké výhody přehlížet. Nestavte však na nich vaši firemní kulturu ani nábor. Správný postup je opačný – nejprve si určit hodnoty, na nich stavět firemní kulturu a podle ní vybírat benefity.

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace