Když motivace, tak dlouhodobá

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Motivace zaměstnanců by měla být dlouhodobou záležitostí. Manažerům se však spíše daří motivovat zaměstnance krátkodobě. Chtějí-li je proto motivovat lépe, měli by nejprve zauvažovat nad tím, proč a s jakými pocity jejich podřízení vlastně chodí denně do práce. Na takovou otázku existují dvě rozdílné odpovědi. První z nich je fakt, že zaměstnanec svoji práci sice nesnáší, ale chodí do ní, protože potřebuje peníze. Druhou je pak to, že se zaměstnanec necítí být v práci dobře hodnocen, práce ho však i přesto baví. Oba tyto případy je třeba při motivaci pracovních sil brát v úvahu.

Jak tedy správně dlouhodobě motivovat zaměstnance? Dlouhodobá motivace nemůže být založena na větší nabídce peněžitého ohodnocení, zlepšení pracovních podmínek, úpravě podmínek hodnocení zaměstnance v pracovní neschopnosti, zvýšení počtu dní dovolené ani snížení počtu pracovních hodin. To všechno jsou prostředky sice účinné, ale ve výsledku pouze krátkodobé motivace. Chodí-li totiž zaměstnanec do práce jen proto, že mu nabízí hodně peněz a málo pracovních hodin, bude mít tendenci často měnit zaměstnání a přijímat práci takovou, která mu nabídne ještě více peněz a ještě méně hodin.

Zaměstnance lze dlouhodobě motivovat pouze tím, že je firma bude neustále pobízet k novým aktivitám a kreativním činnostem, stimulovat je a jejich potenciál. Manažeři by se měli zaměřit na hledání konkrétních bariér, které zaměstnancům v takovém rozvoji na firemní půdě brání. Jakmile tyto překážky objeví, je třeba začít pracovat na jejich odstranění. Důležitá je zejména komunikace a otevřenost.
Zdroj: U-Man - australský server z oblasti HR

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace