Nový benefit pro pracující ženy. IBM doveze mateřské mléko

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Technologický sektor hledá nejrůznější způsoby, jak přilákat a udržet si více žen. Před nedávnem například vyvolal vášnivé debaty záměr společností Apple a Facebook přispívat zaměstnankyním na zmrazení vajíček, aby mohly odložit případné otěhotnění na pozdější dobu a věnovat se kariéře. Tento netradiční benefit již v obou firmách funguje a představuje příspěvek ve výši až 20 tisíc dolarů. Společnost IBM nyní přichází s dalším průkopnickým benefitem pro zaměstnané matky. Kojícím ženám, které odjíždějí na služební cesty, nabízí odvoz mateřského mléka k jejich dětem.

Nápad je to poměrně jednoduchý. Mateřské mléko se bude převážet z místa pracovní cesty do domova zaměstnankyň ve speciálních nádobách, které dokáží udržet správnou teplotu. Benefit bude nejprve dostupný v USA a podle IBM jej dosud žádná jiná firma nenabízí. Oddělení HR uvedlo, že zatím není jasné, kolik žen bude mít o tento benefit zájem, program však zůstane v nabídce, i kdyby zájem byl malý.

Odsaj a nevyhoď

Americké zákony ukládají zaměstnavatelům povinnost zajistit kojícím ženám místo, kde budou mít dostatek soukromí a „rozumně“ dlouhé přestávky pro odsávání mateřského mléka. Situaci žen na služebních cestách však nijak neřeší. Často se proto stává, že ženy musejí odsáté mateřské mléko vyhodit. V IBM již tuto obavu mít nemusejí.

Firma plánuje doplnit tento nový benefit také o aplikaci, jejímž prostřednictvím budou zaměstnankyně moci zadat, kde budou v rámci služebních cest ubytovány nebo kde se budou zdržovat. Nádoby na mateřské mléko pak pro ně budou připravené, jakmile tam dorazí.

Pro IBM pracuje v současné době po celém světě 29 % žen. 25 % žen zastává manažerské pozice. Jednou z nich je i výkonná ředitelka Ginni Romettyová, která usiluje o to, aby firma byla přátelštější k pracujícím matkám.

-kk-

Zdroj: Fortune.com - server prestižního amerického časopisu Fortune
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fortune.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace