HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Nový benefit pro pracující ženy. IBM doveze mateřské mléko

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Technologický sektor hledá nejrůznější způsoby, jak přilákat a udržet si více žen. Před nedávnem například vyvolal vášnivé debaty záměr společností Apple a Facebook přispívat zaměstnankyním na zmrazení vajíček, aby mohly odložit případné otěhotnění na pozdější dobu a věnovat se kariéře. Tento netradiční benefit již v obou firmách funguje a představuje příspěvek ve výši až 20 tisíc dolarů. Společnost IBM nyní přichází s dalším průkopnickým benefitem pro zaměstnané matky. Kojícím ženám, které odjíždějí na služební cesty, nabízí odvoz mateřského mléka k jejich dětem.

Nápad je to poměrně jednoduchý. Mateřské mléko se bude převážet z místa pracovní cesty do domova zaměstnankyň ve speciálních nádobách, které dokáží udržet správnou teplotu. Benefit bude nejprve dostupný v USA a podle IBM jej dosud žádná jiná firma nenabízí. Oddělení HR uvedlo, že zatím není jasné, kolik žen bude mít o tento benefit zájem, program však zůstane v nabídce, i kdyby zájem byl malý.

Odsaj a nevyhoď

Americké zákony ukládají zaměstnavatelům povinnost zajistit kojícím ženám místo, kde budou mít dostatek soukromí a „rozumně“ dlouhé přestávky pro odsávání mateřského mléka. Situaci žen na služebních cestách však nijak neřeší. Často se proto stává, že ženy musejí odsáté mateřské mléko vyhodit. V IBM již tuto obavu mít nemusejí.

Firma plánuje doplnit tento nový benefit také o aplikaci, jejímž prostřednictvím budou zaměstnankyně moci zadat, kde budou v rámci služebních cest ubytovány nebo kde se budou zdržovat. Nádoby na mateřské mléko pak pro ně budou připravené, jakmile tam dorazí.

Pro IBM pracuje v současné době po celém světě 29 % žen. 25 % žen zastává manažerské pozice. Jednou z nich je i výkonná ředitelka Ginni Romettyová, která usiluje o to, aby firma byla přátelštější k pracujícím matkám.

-kk-

Zdroj: Fortune.com - server prestižního amerického časopisu Fortune

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace