5 znaků slabé firemní kultury

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Firemní kultura by vás měla pohltit od první chvíle, kdy vstoupíte do firmy. Měla by vyzařovat ze všech přítomných a věcí kolem – samozřejmě příjemně a nejen na pracovišti. Silnou kulturu chce každá firma, vytvořit ji však dokáží jen ty nejlepší. Chcete-li i vy zlepšit tu vaši, začněte tím, že odhalíte aktuální nedostatky. Pomoci vám mohou tipy serveru entrepreneur.com.

1. Spoléháte jen na benefity

Pestrá nabídka zaměstnaneckých výhod sama o sobě nezaručí dobrou firemní kulturu. Firemní kultura musí vycházet ze sdílené filozofie, jejímž cílem je stmelit zaměstnance dohromady, a benefity by měly sloužit k tomu, aby tuto filozofii podpořily. Nejprve se tedy ptejte, jaké jsou vaše firemní hodnoty a podle toho nabízejte benefity.

2. Nemáte jasné poslání

Najít nějakou obecnou frázi o poslání firmy a vylepit ji na zdi opravdu nestačí. Vaše firma potřebuje jasné klíčové hodnoty a jasnou formulaci toho, o co se všichni společně snažíte. Poslání udává směr a vychází z firemních hodnot.

3. Vaše kultura nepřekračuje hranice firmy

Silná firemní kultura nekončí u vrátnice. Zaměstnanci a další lidé, kteří se s ní seznámili, ji přenášejí dál do svého života mimo firmu.

4. Vybíráte zaměstnance jen na základě dovedností

Lidé, které přijímáte, by měli zapadnout do vaší kultury a dále ji rozvíjet. Ani ten nejtalentovanější člověk vám příliš neprospěje, pokud mezi vás nezapadne a brzy odejde. Pokud jste dosud nezavedli do náboru hledisko „cultural fit“, máte co dohánět.

5. Nepodporujete riskování

Firemní kultura, která upřednostňuje krátkodobé výsledky a penalizuje talenty ochotné riskovat, není schopna dosahovat inovací. Umožníte-li svým lidem, aby občas selhali, budou nacházet nové cesty a možnosti, jak se můžete zlepšovat.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace