6 kroků, jak se zbavit negativní zaměstnavatelské značky

Ilustrační snímek

V nedávném článku o zaměstnavatelském brandingu jsme si položili pět základních otázek, z nichž je třeba vycházet při budování zaměstnavatelské značky. Vysvětlili jsme si, že každá firma má jako zaměstnavatel nějakou pověst, tedy značku. Rozdíl je pouze v tom, zda ji má pod kontrolou, nebo ne. Dnes půjdeme zase o krok dále a představíme si doporučení serveru Glassdoor.com, jak se zbavit negativní zaměstnavatelské značky, respektive ji proměnit ve značku pozitivní.

1. Definujte nové sdělení

Začněte tím, že si ujasníte, jaké sdělení chcete o vaší firmě šířit. Vypište si silné a slabé stránky vaší firemní kultury a zaměřte nové sdělení na ty silné. Na firemní stránky věnované kariéře umístěte nejčastější otázky uchazečů o vaší firmě a odpovědi na ně. Své nové sdělení otestujte na stávajících zaměstnancích.

2. Zaměřte se na kulturu

Je-li důvodem vaší špatné zaměstnavatelské značky problematická firemní kultura, pouze nové heslo vám stačit nebude. Bude třeba změnit kulturu a k tomu budete potřebovat zapojení top managementu. Nebude lehké je získat, vaším argumentem však musí být příslib budoucím zaměstnancům.

3. Zapojte zaměstnance

Zaveďte program zaměstnaneckých referencí. Odměňujte zaměstnance za nové talenty, které vám doporučí. Je to ideální způsob zaměstnavatelského brandingu. Zaměstnanci sami budou šířit vaše dobré jméno mezi svými kontakty.

4. Zaveďte stáže pro studenty

Budujte si pověst zaměstnavatele otevřeného studentům, který v rámci stáží nabízí pracovní zkušenosti i zábavu. Posílíte tím povědomí o vás na školách i v jejich rodinách a okolí.

5. Spolupracujte s marketingem

Požádejte kolegy z oddělení PR a marketingu, aby vám pomohli s komunikací zaměstnavatelské značky. Vysvětlete jim rozdíly mezi zaměstnavatelskou a spotřebitelskou značkou a sdělení, které chcete předat.

6. Zaměřte se na internet

Vedle kariérní sekce na firemních webových stránkách se začněte zabývat sociálními sítěmi. Vytvořte firemní profily na Facebooku, LinkedInu a dalších sítích a oslovujte vždy specifické publikum. Sdílejte fotografie a videa z firemního života, představujte své lídry a firemní hodnoty. Důležité je pravidelně aktualizovat obsah, aby o vás potenciální zaměstnanci věděli.

-kk-

Zdroj: Glassdoor - úspěšný americký web s nabídkou práce věnovaný také hodnocení zaměstnavatelů pohledem zaměstnanců
Zobrazit přehled článků ze zdroje Glassdoor

Články v sérii

Aktuální

Rozdíly spotřebitelské a zaměstnavatelské značky

Aktuální

5 otázek o budování zaměstnavatelské značky

Aktuální

6 kroků, jak se zbavit negativní zaměstnavatelské značky

Aktuální

Kde všude se utváří zaměstnavatelská značka?

Aktuální

Čas oživit vaši zaměstnavatelskou značku