Facebook spustil pracovní portál

Vytisknout

Facebook spustil novou aplikaci s názvem Social Jobs Partnership, která přináší nabídku volných pracovních míst. Aplikace vznikla ve spolupráci s americkým ministerstvem práce a několika předními světovými pracovními portály, jako je Monster.com, BranchOut nebo Jobvite. Pro začátek nabízí více než 1,7 milionů pracovních míst většinou v USA. Vyhledávat se v ní dá jednoduše podle klíčových slov, kategorií pracovních míst a místa výkonu práce.

Již před rokem začal na Facebooku fungovat projekt Social Jobs hub, který přinášel vzdělávací obsah a praktické nástroje pro uživatele, kteří momentálně hledají zaměstnání. Zveřejňování volných pracovních míst tak bylo logickým dalším krokem. Informoval o tom server Mashable.com.

Od spolupráce s pracovními portály a své základny více než miliardy uživatelů si Facebook slibuje úspěch na poli personální inzerce. Vstupuje tak do přímé konkurence s profesní sociální sítí LinkedIn. To, zda dokáže LinkedIn v tomto směru překonat, je však velkou otázkou. LinkedIn má již za sebou roky budování vztahů s personalisty a vývoje nástrojů pro vyhledávání talentů. Facebook zatím pouze agreguje nabídku pracovních míst.

V tiskové zprávě, kterou Facebook vydal u příležitosti spuštění aplikace Social Jobs Partnership, zveřejnil také výsledky výzkumu, který má doložit významnou roli Facebooku na trhu personální inzerce. Výzkum americké Národní asociace škol a zaměstnavatelů (National Association of Colleges and Employers - NACE) ukázal, že:

  • Více než 50 % amerických zaměstnavatelů používá Facebook při hledání zaměstnanců. 54 % z nich očekává, že Facebook bude hrát stále důležitější roli v procesu získávání talentů.

  • 90 % společností snížilo díky Facebooku objem personální inzerce v tištěných médiích.

  • Více než polovina zaměstnavatelů, kteří používají Facebook při hledání zaměstnanců, zdůrazňuje důležitost budování kontaktů a získávání referencí prostřednictvím sociálních sítí.

Náboráři dle tohoto výzkumu používají Facebook především ze tří důvodů:

  • Nabízí náborářům možnost oslovit více potenciálních uchazečů o práci než jakékoli jiná služba.

  • Usnadňuje potenciálním uchazečům o práci networking s náboráři.

  • Je levnější a efektivnější než tradiční zdroje pro hledání zaměstnanců.

-kk-

Zdroj: Mashable - server věnovaný sociálním a digitálním médiím
Zobrazit přehled článků ze zdroje Mashable
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace