HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Jak hledat "chytré kreativce" ve stylu společnosti Google

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Jak Google řídí talent? A lze o tom vůbec ještě říci něco překvapivého, co dosud neprošlo médii a co může pomoci i menším a méně úspěšným firmám? Tato otázka byla hlavním tématem zajímavého rozhovoru s bývalými vedoucími představiteli společnosti Google Ericem Schmidtem a Jonathanem Rosenbergem na serveru Harvard Business Review. Rozhovor se zaměřil na praktické lekce zveřejněné v nové knize s názvem How Google Works (Jak pracuje Google), v níž současný výkonný předseda a bývalý generální ředitel Eric Schmidt společně s bývalým viceprezidentem pro produkty Jonathanem Rosenbergem popisují své zkušenosti s desetiletím budování této přední internetové společnosti.

Dozvídáme se, že Google při vybírání a řízení talentů nesází jen na měření. „Systém, který jsme vybudovali dokáže najít výjimečný talent i v případě, kdy nesplňuje žádná pravidla,“ vysvětluje Eric Schmidt. Jonathan Rosenberg dodává, že důležité je nezaměřovat nábor a následný rozvoj na specialisty, ale na generalisty. Google nechce zaměstnance, kteří jen dělají svou práci dobře. Hledá a vychovává mnohostranně zaměřené zaměstnance, tzv. „smart creatives“. Zmiňuje také postup v duchu hesla „expand the aperture“ (rozšířit mezery). Ten se týká přijímání lidí, kteří chtějí dělat nové věci, ale jsou ve své současné pozici svázáni natolik, že nedostanou příležitost. V Googlu ji dostanou.

Nudu nebrat

Eric Schmidt dále vysvětluje, že manažer by se už při přijímacím pohovoru měl od uchazeče něco nového naučit. Pokud jej pohovor nudí a nevidí žádné nadšení, je to špatně. Uchazeče, který nadšení jen předstírá, lze snadno odhalit, když jej požádáte, aby popsal své zkušenosti s problémy, které nastaly při určitém projektu. Zaměstnanci, kteří jsou skutečně nadšeni pro svou práci, pak paradoxně snáze přijmou i skutečnost, že některé projekty jsou zkrátka neúspěšné a musejí skončit.

Lidé často namítají, že běžné firmy si nemohou dovolit to, co Google. S tím však Eric Schmidt a Jonathan Rosenberg nesouhlasí. Doporučení v jejich knize, která se týkají formování firemní kultury a strategického rozhodování, rozhodně nejsou jen pro nejbohatší softwarové firmy. Cestou inovací může jít každý.

Celý rozhovor si můžete poslechnout na http://blogs.hbr.org/2014/09/how-google-manages-talent/. K dispozici je i anglický přepis rozhovoru.

Která myšlenka pánů Schmidta a Rosenberga vás nejvíce oslovila?

Kniha:

SCHMIDT, Eric – ROSENBERG, Jonathan: How Google Works. New York: Grand Central Publishing, 2014. 304 s.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Předchozí články v sérii:

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace