Jak předejít přijetí špatných zaměstnanců

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Pravděpodobně jste to již zažili. Přijali jste zaměstnance, který se zdál být ideální, ale brzy se ukázalo, že to vůbec není pravda. Často se to stává v odvětvích, jako je obchod a marketing, kde se uchazeči o práci umějí skvěle prezentovat, ale jejich skutečné výkony již tak skvělé nejsou. O to důležitější je práce náborářů, kteří by měli taktové uchazeče odhalit a vyřadit. Jak na to? Server HR Communication zveřejnil následující doporučení.

Pozor na prázdná slova

Pokud někdo používá jedno módní slovo za druhým, mějte se na pozoru. Napoví vám také životopis plný skvěle znějících pracovních pozic, které však trvaly vždy jen krátkou dobu. Nenechte uchazeče mluvit jen o jejich nápadech, chtějte vědět, jak jejich nápady fungují v praxi.

Oblečení není všechno

Ani dokonalé oblečení neznamená nic jistého. Dobrý vzhled by měl být výhodou uchazeče, nikoli nutností. Zní to jako samozřejmost, ale oblečení a vzhledu je stále často přikládán příliš vysoký význam.

Zbystřete, je-li uchazeč k dispozici okamžitě

Pokud nutně potřebujete nového člověka a někdo je volný hned, zní to výborně. Dávejte si však pozor, abyste nebyli příliš rychlí. Ti nejlepší kandidáti většinou nebývají hned volní, nejprve je třeba je najít a přesvědčit, aby si vybrali vás.

Kontrolujte reference

Zde nelze říci nic jiného, než že děláte chybu, když uchazeče neprověřujete. Uchazečům nemůžete slepě věřit, že dokázali to, co vám tvrdí.

Nevybírejte podle pocitu, že uchazeč u vás zůstane dlouho

Samozřejmě, že chcete předejít situaci, kdy budete muset po pár měsících znovu hledat zaměstnance na tutéž pozici. Zároveň je však chyba vyřazovat výborné uchazeče jen proto, že si říkáte, že jsou tak dobří, že u vás dlouho nevydrží. Buďte rádi, že pro vás chtějí pracovat hvězdy.

Nepřehlížejte překvalifikované uchazeče

Každý uchazeč se rozhoduje sám, co chce dělat a kam chce směřovat svou kariéru. Nerozhodujte za něj tím, že jej odmítnete kvůli tomu, že se hlásí na nižší pozici.

Nelpěte na titulech

Zaměřte se na dovednosti, nikoli absolutorium konkrétního oboru či školy. Dávejte si také pozor, abyste neupřednostňovali absolventy stejné školy, do které jste sami chodili. Chtějte vidět ví než diplom.

Myslete na firemní kulturu

Schopnost uchazeče zapadnout do vašeho týmu a firmy je stejně důležitá jako schopnost vykonávat nabízenou práci. Dobře zvažte, jaké typy osobností spolu mohou dobře vycházet.

Nedržte se striktně popisu nabízení práce

Proces komunikace s uchazeči vám může ukázat, že ve skutečnosti hledáte něco trochu jiného, než píšete v inzerátech. Nebojte se upravovat své požadavky.

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace