Jak přimět náboráře, aby vás přijali

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Americký odborník na nábor top talentů a publicista Lou Adler většinou píše o tom, jak mají náboráři a manažeři vést pohovory s uchazeči o práci. Dnes se ale zaměřil na uchazeče, kterým radí: „Neberte si to osobně, když nezískáte práci, o které si myslíte, že si ji zasloužíte. Většinou je to chyba toho, kdo vede pohovor, nikoli slabého uchazeče.“ V dalším ze svých článků na síti LinkedIn popsal několik kroků, které vám pomohou zvýšit vaše šance na získání práce. Zaměřte se na následující typické chyby vedoucích pohovorů.

1. Nedostatečná znalost skutečných potřeb pro danou práci

Náborář, který s vámi povede pohovor, často zdůrazňuje pouze obecné požadavky, jako je praxe v oboru, asertivita nebo schopnost týmové práce. Chcete-li ukázat, že jste skutečně nejlepší, ptejte se na konkrétní situace, které budete v dané práci muset řešit a jak byste je měli úspěšně vyřešit. Pak popište, že již máte obdobné zkušenosti. Používejte co nejpřesnější příklady.

2. Rozhodování na základě prvního dojmu

Lou Adler radí náborářům, aby vyčkali alespoň 30 minut, než se rozhodnou, koho přijmou nebo pozvou do dalších kol. Většina z nich to ale nedodržuje a rozhoduje se v prvních 2 až 3 minutách. Pokud tedy budete zpočátku jen mlčet a ukážete nedostatek sebedůvěry, daleko se nedostanete. Předběhnou vás asertivnější uchazeči, kteří nemusejí zdaleka dosahovat vašich kvalit. Jak tomu předejít? Požádejte nejprve o telefonický pohovor. Můžete si také připravit hned na začátek několik relevantních otázek, např: „Můžete mi v rychlosti shrnout nabízenou práci, než začneme s pohovorem?“

3. Přeceňování technických znalostí a délky praxe

Ukažte, že máte nejen teoretické znalosti, ale že také dokážete používat technologie v konkrétních případech. Pokud se vás náborář zeptá pouze na technologie, které ovládáte, zeptejte se jej na konkrétní příklady využití těchto znalostí v nabízené pracovní roli. Opět popište své zkušenosti a nové místo můžete mít v kapse. Totéž platí pro přeceňování zkušeností. Někteří náboráři se chybně zaměřují pouze na délku praxe a již nezkoumají její intenzitu. Pak je na vás, abyste dokázali, že opravdu máte praxi.

4. Chybné předpoklady o schopnosti pracovat v týmu

U pohovoru se každý snaží prezentovat jako komunikativní nadšenec, to však ještě neznamená, že dokáže pracovat v týmu. Snažte se doložit své vlohy pro práci v týmu pomocí projektů, na kterých jste pracovali. Mluvte o tom, jak jste se podíleli na důležitém rozhodování a s jak rozličnými kolegy jste se setkali.

-kk-

Zdroj: LinkedIn Pulse - blogovací platforma sociální sítě LinkedIn
Zobrazit přehled článků ze zdroje LinkedIn Pulse
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace