Jak zapojit firemní kulturu do náboru

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Každá firma má svou kulturu – soubor společných hodnot a způsobů chování, které ji činí jedinečnou. Je to vlastně osobnost firmy a také důvod, proč v ní lidé chtějí pracovat. Jen málo firem však zatím dokáže aktivně pracovat s kulturou jako důležitou součástí náboru nových zaměstnanců. Právě kultura přitom dokáže přilákat nejen nejlepší talenty, ale především ty správné talenty, které potřebujete. Server theundercoverrecruiter.com nazývá firemní kulturu tajnou zbraní náboru a přinesl návod, jak ji začít správně používat.

1. Berte kulturu jako prioritu

Tento krok je naprostým začátkem a nelze jej přeskočit. Neznamená to napsat někam na papír, že je pro vás kultura důležitá, nebo o tom jen obecně mluvit. Jde o to, aktivně prosazovat změnu. Vaše kultura je jistě skvělá, buďte na ni hrdí a seznamujte s ní veřejnost.

2. Popište svou kulturu

Dejte své kultuře konkrétní podobu tím, že ji popíšete tak, aby ji mohli pochopit i lidé, kteří o vaší firmě dosud neslyšeli. Nemusíte si nic sami vymýšlet, jděte se zeptat zaměstnanců od nejvyšších až po nejnižší pozice. Zaměřte se na to, jací jsou lidé ve vaší firmě, jakými způsoby se u vás pracuje a jak vypadá pracovní prostředí. Pak dejte dohromady tři až pět charakteristik, které se v odpovědích budou nejčastěji opakovat.

3. Zaznamenejte svou kulturu

Pouze slovní popis k pochopení a vyvolání zájmu o vaši kulturu nestačí. Začněte proto pořizovat obrazový a audiovizuální materiál. Zachyťte život na vašich pracovištích tak, jak skutečně vypadá. Dnes není problém fotografovat či natáčet kvalitní video pomocí mobilních telefonů. Můžete natočit i to, když se budete ptát zaměstnanců, jak vnímají firemní kulturu, jak radí bod č. 1.

4. Ukažte svou kulturu

Oslovte veřejnost, z níž se budou rekrutovat vaši potenciální zaměstnanci. Sdílejte svou kulturu na firemních webových stránkách s nabídkou pracovních pozic a prostřednictvím sociálních sítí. Zapojte ji také přímo do popisů volných pracovních míst. Každá pracovní nabídka by měla popisovat firemní kulturu a obsahovat odkazy na stránky s více informacemi. Do propagace firemní kultury zapojte také současné zaměstnance, kteří mohou být velmi silným zdrojem pro získávání zaměstnanců budoucích.

Propagace firemní kultury v rámci náboru není jednorázová akce, ale dlouhodobý proces. Obsah, který o své kultuře zveřejňujete by měl projít aktualizací alespoň jedno u za půl roku. Když nabíráte nové lidi, pravděpodobně rostete a vaše pracovní prostředí se vyvíjí. Dejte o tom lidem vědět a získejte konkurenční výhodu.

-kk-

Zdroj: The Undercover Recruiter - populární britský blog věnovaný náboru a rozvoji kariéry

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace