Kamarád povídal, ať jdu na pohovor k vám... Tak jsem tady!

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Nedávná americká studie se zaměřila na výzkum přístupu studentů a absolventů k výběru budoucího zaměstnavatele. Studenti průměrného věku 23 let byli postaveni do pozice s omezeným počtem přijímacích pohovorů,v rámci kterých se měli soustředit na posuzování nabízené výše platu, možností pracovního postupu, pozitivních a negativních informací o dané práci a zdrojů těchto informací. Sami měli prezentovat své kvality ve smyslu dosažené praxe, akademických výsledků a individuálních aktivit.

Z výzkumu vyplynulo, že mladé lidi jako potenciální zaměstnavatelé více zajímají organizace, o kterých se dozvěděli od svých přátel, nikoli náborářů nebo jim neznámých osob. Obecně jdou na pohovor raději do firmy, o níž se dozvěděli kladné informace a následně vybírají podle toho, zda jim v průběhu pohovoru nebyly předkládány naopak informace negativní. Negativní informace zajímají spíše žadatele s kratší praxí. Jako příklad pozitivní a negativní informace uvádí článek například odpověď na žadatelovu otázku: „Budu mít ve vámi nabízené práci častou možnost kontaktu s ostatními lidmi?“
- Pozitivní: „Ano, tato práce přímo vyžaduje časté interakce s lidmi, budete mít možnost potkat mnoho slušných a zajímavých lidí.“
- Negativní: „Ano, tato práce přímo vyžaduje časté interakce s lidmi, takže se budete často setkávat s osobami, které o vás vlastně nebudou projevovat žádný zájem.“

Náboráři by proto měli klást zejména důraz na šíření kladných informací o svých firmách. K tomu dobře poslouží tiskové zprávy či jiná mediální prezentace, přirozeným zdrojem těchto informací jsou však zaměstnanci firmy – potenciální kamarádi žadatelů o práci. Ve stávajícím personálu je třeba podporovat kladný vztah k práci a hodnocení firemní kultury. V mnoha firmách se již osvědčily motivační platby pro zaměstnance, kteří firmě jako nové spolupracovníky doporučí své přátele.
Zdroj: HR Zone - britský portál zaměřený na lidské zdroje

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace