Morálka "přeživších" zaměstnanců je zrcadlem produktivity

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Zvýšení morálky a motivace zaměstnanců se stává klíčovým faktorem zejména v případě, že podnik musel nedlouho předtím sáhnout ke snižování stavů. Situace v tomto případě pracuje proti firmě – pracovníci se cítí bezmocní, často musí dělat více práce, mezi propuštěnými byli jejich přátelé. Manažeři proto musejí najít způsob, jak je povzbudit a motivovat. Důležité je zainteresovat vedoucí pracovníky – jejich názory ovlivňují jak zaměstnance, tak obchodní partnery.

Špičkový management by měl informovat otevřeně a pravdivě o stavu firmy. Pracovníci na všech úrovních chtějí vědět, jaký dopad bude na ně bude situace mít. Komunikaci je nutno přizpůsobit individualitě jednotlivých zaměstnanců, vžít se do jejich pocitů. Podniky bývají často v pokušení převést práci propuštěných pracovníků na jejich nejbližší kolegy, to však nemusí být dobré řešení – v zájmu udržení produktivity a kvality je třeba vybírat co nejkvalifikovanější nástupce.

Management musí k tomuto úkolu přistupovat systematicky a přemisťovat zaměstnance na základě předpokladů, nadání, způsobu práce. Manažeři, kteří nekomunikují se zaměstnanci, připravují živnou půdu nejrůznějším fámám, pomluvám a nezdravé rivalitě. Právě individuální jednání tváří v tvář je nejpodstatnějším prvkem při zachování produktivity a morálky a ta je v nestabilní situaci důležitější než kdy jindy.
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace