Mýty plánování nástupnictví

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Plánování nástupnictví je proces vyhledávání a rozvoje zaměstnanců pro budoucí obsazení klíčových pozic. Různé firmy mají různé důvody, proč do tohoto procesu neinvestují. Server talentmgt.com však upozornil na tři důvody, které by příčinou absence procesu plánování nástupnictví rozhodně být neměly. Nazývá je třemi „mýty plánování nástupnictví“.

1. Nemáme staré zaměstnance

Plánování nástupnictví rozhodně není určeno jen pro firmy, jejichž zaměstnanci se blíží důchodovému věku. Na změny na klíčových pozicích byste měli být připraveni vždy.

2. Máme loajální zaměstnance

Situace na trhu práce je stále nelehká, což může vzbuzovat dojem, že zaměstnanci nebudou chtít odcházet. Myslet si, že zaměstnanci budou loajální k firmě jen proto, že ona je loajální k nim, je však naivní i v době krize.

3. Počkáme si na další generaci

V rodinných firmách často panuje přesvědčení, že plánování nástupnictví je zbytečné, jelikož na místa stávajícího vedení nastoupí nová generace rodinných příslušníků. I v rodině je však třeba počítat s neočekávanými událostmi, které mohou ovlivnit převzetí vedení.

-kk-

Zdroj: Talent Management - portál amerického časopisu zaměřeného na řízení talentů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Talent Management
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace