Na co se ptají úspěšní kandidáti při pohovoru?

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Pokud hledáte práci, je dojem, který na pohovoru uděláte, z velké části příčinou vašeho úspěchu a případně i neúspěchu. Když dospějete do fáze, ve které jste vyzváni k položení otázek, které vás zajímají, nemůžete si proto dovolit mlčet. Místo toho se zeptejte na některé z následujících otázek, které doporučuje web business2community.com. Ty náborářům napoví, že o nabízenou pozici máte skutečný zájem.

Jak vypadá běžný den toho, kdo zastává tuto pozici?

Odpověď na tuto otázku vám pomůže představit si, jak by vypadal váš každodenní život v práci. Dozvíte se o odpovědnosti, kterou budete nést a ujistíte se v tom, co všechno je ve firmě od někoho na vaší pozici očekáváno.

Jaké jsou firemní cíle v horizontu jednoho až pěti let? A jak může pracovník na mé pozici přispět k jejich dosažení?

Položte tento dotaz a automaticky získáte několik plusových bodů. Dáte tak budoucím kolegům možnost přiblížit vám něco o plánech do budoucna a hlavně o tom, jak vy sami budete moci realizaci těchto cílů napomoci. A takového pracovníka přeci potřebují.

Jaké nejdůležitější schopnosti a dovednosti musí mít ten, kdo chce na této pozici odvádět skvělou práci?

Ukažte, že vás zajímá, jak se má chovat a co má umět člověk, který na dané pozici bude excelovat. Nechte náboráře, ať popíšou člověka, kterého hledají. Budete vypadat jako ten, kdo se o nabízenou pozici skutečně zajímá, protože chce slyšet očekávání do nejmenšího detailu. Také se zeptejte, jaké hlavní výzvy a problémy mohou nového pracovníka potkat a s jakými nesnázemi se možná bude muset potýkat. Nejen, že tak získáte jasnou představu o tom, na co byste se měli připravit, ale také můžete rovnou na místě představit nějaké nápady, jak tyto obtíže překonat. Naznačte, jakou cestou byste se asi ubírali a ujistěte náboráře, že si vybírají člověka, který se problémů nezalekne, ale vyřeší je.

Jaké jsou příležitosti pro kariérní postup v rámci vaší společnosti?

Zaměstnavatelé mají rádi zaměstnance, kteří jsou odhodláni zlepšovat se a růst, nejlépe v rámci jejich společnosti. Proto je toto téma dobré, ale nenechte se příliš unést. Nemluvte o dalším postupu a o vašich budoucích pozicích, soustřeďte se na to, kvůli čemu jste přišli. Chcete přece tu práci, která se nabízí právě teď. Lidé, kteří s vámi vedou pohovor, určitě nechtějí hledat nového kandidáta za půl roku jen proto, že jste se rozhodli přijmout povýšení… a dost možná někde jinde.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace