Na co se ptají úspěšní kandidáti při pohovoru?

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Pokud hledáte práci, je dojem, který na pohovoru uděláte, z velké části příčinou vašeho úspěchu a případně i neúspěchu. Když dospějete do fáze, ve které jste vyzváni k položení otázek, které vás zajímají, nemůžete si proto dovolit mlčet. Místo toho se zeptejte na některé z následujících otázek, které doporučuje web business2community.com. Ty náborářům napoví, že o nabízenou pozici máte skutečný zájem.

Jak vypadá běžný den toho, kdo zastává tuto pozici?

Odpověď na tuto otázku vám pomůže představit si, jak by vypadal váš každodenní život v práci. Dozvíte se o odpovědnosti, kterou budete nést a ujistíte se v tom, co všechno je ve firmě od někoho na vaší pozici očekáváno.

Jaké jsou firemní cíle v horizontu jednoho až pěti let? A jak může pracovník na mé pozici přispět k jejich dosažení?

Položte tento dotaz a automaticky získáte několik plusových bodů. Dáte tak budoucím kolegům možnost přiblížit vám něco o plánech do budoucna a hlavně o tom, jak vy sami budete moci realizaci těchto cílů napomoci. A takového pracovníka přeci potřebují.

Jaké nejdůležitější schopnosti a dovednosti musí mít ten, kdo chce na této pozici odvádět skvělou práci?

Ukažte, že vás zajímá, jak se má chovat a co má umět člověk, který na dané pozici bude excelovat. Nechte náboráře, ať popíšou člověka, kterého hledají. Budete vypadat jako ten, kdo se o nabízenou pozici skutečně zajímá, protože chce slyšet očekávání do nejmenšího detailu. Také se zeptejte, jaké hlavní výzvy a problémy mohou nového pracovníka potkat a s jakými nesnázemi se možná bude muset potýkat. Nejen, že tak získáte jasnou představu o tom, na co byste se měli připravit, ale také můžete rovnou na místě představit nějaké nápady, jak tyto obtíže překonat. Naznačte, jakou cestou byste se asi ubírali a ujistěte náboráře, že si vybírají člověka, který se problémů nezalekne, ale vyřeší je.

Jaké jsou příležitosti pro kariérní postup v rámci vaší společnosti?

Zaměstnavatelé mají rádi zaměstnance, kteří jsou odhodláni zlepšovat se a růst, nejlépe v rámci jejich společnosti. Proto je toto téma dobré, ale nenechte se příliš unést. Nemluvte o dalším postupu a o vašich budoucích pozicích, soustřeďte se na to, kvůli čemu jste přišli. Chcete přece tu práci, která se nabízí právě teď. Lidé, kteří s vámi vedou pohovor, určitě nechtějí hledat nového kandidáta za půl roku jen proto, že jste se rozhodli přijmout povýšení… a dost možná někde jinde.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace