HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Nejlepší pracovníci nemají nejlepší životopisy

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Uchazeči, kteří nevypadají příliš dobře na papíře, mohou být právě ti nejlepší, které byste měli přijmout. Tak by se dala ve stručnosti shrnout hlavní myšlenka vystoupení personální ředitelky společnosti UPS Information Services Reginy Hartleyové na konferenci TED@UPS v září 2015. Její TED talk, který nesl název Why the best hire might not have the perfect resume, poodhalil filozofii výběru zaměstnanců v této mezinárodní přepravní a logistické společnosti.

Hned v úvodu se dozvíme, že společnost dělí uchazeče o práci na dvě skupiny, kterým pracovníci HR říkají „Stříbrné lžičky“ (Silver Spoons) a „Rváči“ (Scrappers). Zatímco první skupinu tvoří absolventi prestižních škol, kteří mají skvělé životopisy a doporučení, druhou zastupují absolventi běžných škol, kteří často měnili práci a pracovali v méně lukrativních oborech a na méně lukrativních pozicích. I když toto dělení není zcela politicky korektní, ukázalo se být velmi efektivní.

Skvělý životopis nestačí

Pokud si myslíte, že firma dává přednost Stříbrným lžičkám, mýlíte se. „Nemám nic proti Stříbrným lžičkám. Dostat se na elitní univerzitu a úspěšně ji absolvovat vyžaduje hodně tvrdé práce a obětování. Pokud je však celý váš život nalinkován směrem k úspěchu, jak zvládnete těžké časy?“ zamýšlí se Regina Hartleyová. Náborářům radí, aby upřednostnili Rváče, kteří neměli tak jednoduchý život, a přesto toho hodně dokázali. Jsou to lidé, kteří se umějí poprat s osudem, většinou jim nechybí humor, zápal a také schopnost spolupracovat.

Celé video s vystoupením Reginy Hartleyové si můžete přehrát zde. Také si můžete přečíst přepis tohoto vystoupení, který najdete zde (v angličtině a několika dalších jazycích).

Více TED talks, o kterých jsme psali, najdete pod štítkem TED talks v naší manažerské rubrice.

-kk-

Zdroj: TED.com - nezisková organizace zaměřená na podporu „myšlenek hodných šíření“.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace