Opravdu umíte poslat e-mail s nabídkou práce?

Sociální sítě, především pak LinkedIn, výrazně usnadnily náborářům cestu k profesionálům v řadě oblastí. Dochází tak k masivnímu rozesílání pracovních nabídek elektronickou cestou, což na první pohled vypadá jednoduše, ale opak je pravdou. Skutečnost je taková, že většinu vašich pracovních nabídek vámi oslovení profesionálové buď rovnou zahodí nebo – a tím hůř pro vás – nahlásí jako šíření spamu. Vy pak nejen, že nezískáte hledané pracovníky, ale skončíte na černé listině, takže již nebudete moci rozesílat nic. Otázka tedy zní: Čí je to chyba? A odpověď se nabízí sama: Vaše.

Přestože dnes náboráři rozesílají desítky i více pracovních nabídek denně, stále neovládají základní pravidla. Tvrdí to alespoň Jeff Wood, odborník na elektronický nábor ze společnosti RecruitLoot, ve svém článku na server ERE.net. Když náborář používá e-mail jako první kontakt s potenciálním zaměstnancem, měl by se podle Wooda ujistit, že e-mail, který odesílá, je stručný, jasný, upřímný, slušný, bez chyb a hlavně relevantní pro konkrétního příjemce. Pokud chcete, aby vaše nabídky někdo četl, dejte si pozor na následujících deset chyb.

  1. Váš e-mail by neměl být příliš vágní. Nejste přece politici. Jasně napište, kdo jste a proč píšete.

  2. Raději si svůj e-mail přečtěte víckrát nebo použijte automatickou kontrolu pravopisu. Zvláštní pozor si dávejte, abyste nezkomolili jméno člověka, kterého oslovujete.

  3. Dávejte si pozor, aby různí vaši pracovníci nezasílali stejné pracovní nabídky stejným lidem.

  4. Nepoužívejte klamavé předměty e-mailů a neignorujte žádosti příjemců o to, abyste je již v budoucnu nekontaktovali.

  5. Nenabízejte příliš nízký plat, který nedosahuje úrovně zkušeností oslovovaných kandidátů.

  6. Nepoužívejte zbytečně příliš nesouvisejících výrazů, jen abyste udělali dojem.

  7. Neposílejte neosobní zprávy. Adresát okamžitě pozná, že jde o automaticky vytvořený e-mail a bude ho považovat za spam. Každý příjemce by měl mít pocit, že jste napsali e-mail přímo pro něj.

  8. Nežádejte lidi, které neznáte, o doporučení dalších lidí.

  9. Nepředpokládejte, že každý, koho považujete za pasivního uchazeče, má zájem o novou práci.

  10. Nikdy neposílejte e-maily, které nejsou relevantní pro konkrétní lidi. Vycházejte z toho, jakou profesní a věkovou skupinu oslovujete.

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace