Předpoklady úspěšné strategie využití sociálních sítí v HR

Vytisknout

Využívat více různých platforem k více různým cílům, to by mělo být dlouhodobým cílem strategie HR na sociálních sítích. Pokud však s využíváním sociálních sítí pro účely HR teprve začínáte, zvolte si pouze jednu síť a jeden cíl, jehož chcete prostřednictvím sociálních sítí dosáhnout. Když začnete například náborem, nezačínejte s retencí dříve, než vám nábor začne dobře fungovat. Až více proniknete do toho, jak oslovit potenciální uchazeče o práci a budovat s nimi vztahy, můžete použít stejnou strategii i na dalších sítích a úkolech.

Úspěšná strategie vyžaduje tři základní předpoklady: 1) využití aktuálních technologií, 2) jasné povědomí o tom, co funguje a co nikoli a 3) měření návratnosti investic.

Technologie

Používání zastaralých webových stránek nebo technologií dá potenciálních uchazečům o práci jasný signál, jak je na tom vaše společnost s inovacemi. Zejména nejmladší generace sleduje prezentaci firem na sociálních sítích velmi bedlivě. Pouze zveřejňovat nabídky volných míst na pracovních portálech dnes již nestačí. Jestliže chcete oslovit i kvalitní pasivní uchazeče, měli byste do svých profilů na sociálních sítích umisťovat videa z firemního prostředí, komunikovat ve fórech apod.

Pokrok

Abyste splnili své cíle a nepřekročili rozpočet, musíte pravidelně vyhodnocovat pokrok své strategie a sledovat, co funguje. Znamená to vědět například to, kolik zaměstnanců jste získali prostřednictvím pracovního portálu A, pracovního portálu B a sociální sítě C. Na pilotní provoz nové iniciativy navažte pravidelnými čtvrtletními hodnoceními efektivity.

Návratnost investic

Vašemu finančnímu a generálnímu řediteli bude jen těžko stačit, když mu jako argument pro investici do využití sociálních sítí pro účely HR uvedete počet návštěvníků vašeho profilu na Facebooku či LinkedInu. Potřebujete měřítka, která ukáží jasnou hodnotu sociálních sítí pro firmu. V případě náboru proto propojte data ze sociálních sítí přímo s vaším HRIS, aby bylo jasně vidět, odkud uchazeči přicházejí. Je-li vaším cílem zvýšení angažovanosti zaměstnanců, představte vedení data spojená s vašimi KPIs.

-kk-

Zdroj: Canadian HR Reporter - server kanadského magazínu o řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Canadian HR Reporter
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace