HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Staruping aneb Vytvořte v nich potenciál

Ondrej Smejkal

Slyším to kolem sebe neustále: „Nemůžu najít žádné schopné lidi, vůbec! A když už je najdu, jsou ve většině případů nad naše finanční možnosti.

Určitě se shodneme na tom, že poptávka po schopných lidech, a je docela jedno na jakou pozici, jednoduše poroste. V poslední době se velmi často setkávám se segmentací populace na generace: „X” (lidé narozeni 1961-1980), „Y” (lidé narozeni 1981-1995) a nakonec „Z” (lidé/děti narozeni/narozené po 1995), kdy největší potenciál a hlavně budoucnost patří generaci „Z”.

No dobře, ale co s lidmi, kterým je maximálně 20 let? Jsou už pro naše účely, tedy výběr potenciálních pracovníků, vedoucích zaměstnanců, resp. manažerů a leaderů dostatečně způsobilí? Nebo je potřeba si ještě nějaký ten rok počkat, až se v nich, pokud tam vůbec je, projeví potenciál?

Tuhle otázku dost možná může smazat projekt Staruping. Kromě toho, že je tento projekt zaměřen na již zmiňovanou generaci „Z”, eliminuje právě čas potřebný pro ukázku toho, jestli v daném člověku je nebo není kýžený potenciál. Staruping pracuje s mladými lidmi, když říkám mladými, myslím tím doslova teenagery.

A co je na tom, kromě toho, že to na první dojem působí až jako přitažené za vlasy nebo naopak vizionářsky? Talentovaní teenageři jsou vybíráni a následně maximálně rozvíjeni např. v týmové práci, svých silných stránkách a mnoho dalších oblastech, aby z nich nakonec vzešli mladí jedinci s reálnými zkušenostmi, jasnou determinací a potenciálem pro další rozvoj. Nezapomínejte, pořád se bavíme o teenagerech.

Osobně v tomto projektu vidím do jisté míry revoluci, a to jako v novém zdroji velmi schopných, již zkušených budoucích pracovníků, manažerů, leaderů a konec konců i vizionářů, kteří jsou na absolutním počátku své kariéry.

Pokud se Vám projekt líbí, můžete ho podpořit v crowdfundingové kampani na Penězdroji.

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace