HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Vyplatí se vám nic neříkat?

Proč se naprosté většině nepřijatých uchazečů o práci nedostává žádné zpětné vazby? Tato otázka zůstává stále nezodpovězena, i když se na ni někdo ptá téměř každý den. Proto se na ni zaměřil uznávaný poradce v oblasti HR a současný profesor managementu na San Francisco State University John Sullivan ve svém nedávném článku pro server TLNT.net.

„Firmy se pyšní tím, jak poskytují zpětnou vazbu svým zákazníkům, prodejcům a dokonce i zaměstnancům, ve většině korporací však neexistuje žádný formální proces poskytování zpětné vazby uchazečům ohledně toho, proč byli odmítnuti nebo co mohou udělat, aby zlepšili své šance na přijetí na jinou pozici,“ shrnuje Sullivan. Nejčastější důvody neposkytování zpětné vazby neúspěšným uchazečům podle jeho zkušeností zahrnují:

  • přílišný objem práce pro náboráře,

  • příliš vysoké náklady,

  • příliš mnoho dalších otázek, které uchazeči budou chtít zodpovědět,

  • potenciální právní problémy,

  • poskytování návodu, jak příště obejít náborový proces,

  • příliš tvrdá zpětná vazba v případě nekvalifikovaných uchazečů,

  • argument, že ostatní firmy to také nedělají.

Na tyto důvody je však podle Sullivana třeba nahlížet v kontextu následujících důvodů, proč by zpětná vazba uchazečům měla být poskytována. Když ji neposkytujete, hrozí vám:

Poškození zaměstnavatelské značky

V dnešním světě sociálních médií je masové šíření negativních komentářů o vašem přístupu k uchazečům o práci otázkou několika sekund.

Ztráta kvalitních uchazečů nejmladší generace

Dnešní mladí lidé vyžadují neustálou zpětnou vazbu, obousměrnou komunikaci a otevřenost.

Ztráta kvalitních uchazečů s dlouhou praxí

Odborníci s dlouholetou praxí mohou díky chybějící zpětné vazbě získat dojem, že u vás starší lidé nemají šanci.

Opakovaný zájem nekvalitních uchazečů

Odmítnutí uchazeči, kteří nemají šanci získat danou pozici, se budou hlásit znovu, protože to jednoduše nebudou vědět.

Nálepka neetického zaměstnavatele

Uchazeči, kteří investovali svůj čas a úsilí do přijímacího procesu, věří, že máte etickou odpovědnost jim říci, proč neuspěli.

Jak řeší zpětnou vazbu pro uchazeče o zaměstnání vaše firma?

-kk-

Zdroj: TLNT - americký blog pro odborníky z oblasti HR a talent managementu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace