HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Využití videa v nabídkách práce (2/2): Implementace

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Je video v náborových inzerátech pouze módním výstřelkem, který brzo přejde? Uznávaný poradce v oblasti HR a profesor managementu na San Francisco State University John Sullivan se domnívá, že nikoli. Vidí v něm důležitou a trvalou součást úspěšných náborových nástrojů.

Videopopisy pracovních míst jsou jedinečné, levné, rychlé a navíc fungují. Co dalšího byste ještě mohli chtít?“ ptá se ve svém nedávném článku na serveru ERE.net, o kterém jsme vás na našich stránkách již informovali. K výhodám využití videa v nabídkách práce, které si můžete přečíst v první části článku, si nyní pojďme přidat konkrétní kroky, jak postupovat při vytváření těchto videí.

1. Zapojte aktéry videa

Nevěřte tomu, že vaši manažeři se nebudou chtít ukázat. Naopak se jich nejprve, zda si nechtějí náborové video natočit sami podle svého. Samozřejmě jim poraďte, co by video mělo obsahovat, ale umožněte jim, aby oslovili zájemce o práci ve svém týmu co nejautentičtěji. Teprve poté společně sestavte scénář videa a ujistěte se, že obsahuje všechny výzvy, které chcete, aby zazněly.

2. Zjistěte, co zajímá uchazeče

Nepředpokládejte, že víte, co zajímá uchazeče o danou práci ve vaší společnosti. Ptejte se například na sociálních sítích nebo nově přijímaných zaměstnanců v rámci onboardingu, co by chtěli vidět a dozvědět se na úvodním videu.

3. Ukažte celý tým

Na videu by měl vystupovat nejen vedoucí daného týmu, ale také jeho lidé. Není-li možné zapojit všechny, vyberte ty, kteří dokáží projevit největší nadšení a zároveň budou reprezentovat diverzitu složení týmu.

4. Nepřekračujte dvě minuty

Samozřejmě je třeba průběžně testovat, jak dlouhá videa jsou mezi vašimi uchazeči nejoblíbenější, Obecně by však video nemělo být delší než dvě minuty. Většina náborových videí se pohybuje v rozsahu 30-90 vteřin.

5. Sdílejte spolu s písemnými nabídkami

Videa zveřejňujete tam, kde běžně zveřejňujete inzeráty s nabídkou pracovních pozic. Mohou to být firemní webové stránky, ale stejně tak i většina pracovních portálů, sociální sítě, vaše talentové komunity apod. Požádejte o sdílení také své současné zaměstnance. Nezapomeňte přiložit i tradiční písemnou nabídku práce – video nemá za cíl ji nahradit, pouze doplnit a oživit.

Co si o videonabídkách práce myslíte vy? Používáte něco podobného interně nebo i v komunikaci směrem k veřejnosti?

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Následné články v sérii:

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace