Proč se starat o emocionální kulturu vaší společnosti

Ilustrační snímek

O důležitosti firemní kultury toho již bylo napsáno dost. Velké firmy jako Google nebo Facebook dokáží utvářet prostředí, ve kterém každodenní náročná práce vypadá jako hra. Podle nedávné studie Wharton School of Business však spokojenost zaměstnanců neznamená pouze pingpongové stoly a kadeřnické služby. Navíc zaměstnavatelé budující pečující firemní kulturu zaznamenávají mnohem vyšší úroveň uspokojení a zapojení do týmové práce. Jejich entuziasmus se pak projevuje více i směrem ke klientům.

Starostlivá kultura však navíc vyžaduje vložení trochu osobních emocí do jinak profesionálního života. Co pro to mohou udělat majitelé a manažeři společností? Server Fast Company poradil několik tipů.

Začněte shora

Péče o emoce a budování pozitivní firemní kultury uvnitř společnosti často připadá na zodpovědnost jednotlivých manažerů, ale už ne samotného zaměstnavatele. Manažeři však přejímají pokyny od svých nadřízených a tím se kruh uzavírá. Pro veškeré pozitivní změny tedy musíte získat primárně ty nahoře.

Buďte na příjmu

Tom Gimbel, ředitel chicagské náborové společnosti LaSalle Network tvrdí, že manažeři by měli být dostupní 24/7. Zároveň dodává, že pokud například zaměstnanec pracuje na náročném projektu, který má po víkendu odevzdat, pak i by manažer měl docenit jeho zodpovědný přístup k úkolu tím, že si vyhradí čas pro případ poskytnutí pomoci. Máte-li nějaká očekávání od svých lidí, mají je i vaši zaměstnanci.

Nastavte očekávání jasně

Péče o zaměstnance a pracovní vztahy jsou dvě strany jedné mince. Očekávání proto musí být jasně dána stejně jako upřímnost v případě, že se vyskytne nějaký problém. Manažeři oceňují zaměstnance, kteří do práce vloží všechno, což může být někdy těžké, ale zároveň ti, co jsou schopni takový závazek přijmout, bývají ti nejspokojenější lidé na pracovišti, tvrdí Gimbel.

Věnujte pozornost důležitým životním událostem

Podle Gimbela je úspěšný rozvoj starostlivé kultury nejjednodušší během probíhajících důležitých milníků života zaměstnanců. Posílí to jejich loajalitu více na osobní úrovni. Navrhuje, že co se týče osobních událostí – narození dítěte, rozvod, svatba, je důležité, aby společnost tyto situace vnímala individuálně a například zaměstnanci nabídla den volna v případě náročného rozvodového řízení, poslala květiny v případě rodinného úmrtí nebo učinila jiný z drobných vstřícných gest, jež posílí vzájemný vztah a prokáží péči.

Závěrem je důležité zmínit také volnočasové aktivity, neboť není jednoduché získat si důvěru na více osobní úrovni v 8,5 hodinách pracovního dne. Nezáleží na tom, jakou formu zvolíte, ať už piknik, sportovní utkání mezi týmy nebo jiné aktivity. Je však důležité, aby vybraný program ladil zájmům vašich lidí a účast nebyla vynucená. Co takhle vytvořit běžeckou skupinu, rodičovský klub nebo kuchařský kroužek?

Jakým způsobem podporujete firemní kulturu a péči o zaměstnance ve vaší společnosti?

-bn-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company