Studie: Co musí dokázat nová generace manažerů HR

Ilustrační snímek

Období ekonomické recese přimělo firmy zaměřit se na krátkodobé cíle a přežití. Klíčovým zájmem byla optimalizace s ohledem na efektivitu veškerých funkcí za současného omezování investic. Dnes se již ekonomická situace zlepšila, realita kolem nás však zůstává otázkou neustálých změn. Americká armáda má pro tento stav zkratku VUCA (volatile, uncertain, complex, ambiguous – nestálý, nejistý, složitý a nejasný).

Jedinou správnou cestou pro HR v tomto prostředí je integrace s byznysem firmy. Dokáže však HR rozvíjet své vlastní lídry tak, aby zvládli výzvy tohoto dynamického prostředí? Na tuto otázku se zaměřil výzkum společnosti Aon s názvem Developing the Next Generation of CHROs.

Výzkum probíhal formou rozhovorů s 45 personálními řediteli předních firem po celém světě. Ukázalo se, že pokud mají uspět, je třeba, aby se dále zdokonalovali v následujících oblastech.

1. Analytické myšlení a rozhodování na základě dat

Nesnažte se hledat správné odpovědi, ale klást správné otázky.

2. Řízení změn organizační kultury

Ujistěte se, že kultura vaší organizace se vyvíjí správným směrem a že styly, jimiž vedou jednotliví lídři, odpovídají cílům vaší kultury.

3. Mapování potřeb z hlediska schopností zaměstnanců

Proaktivně vyhodnocujte rozdíly mezi stávajícími schopnostmi a schopnostmi, které budete potřebovat v budoucnu.

4. Hledání interních i externích talentů

Vytvářejte vlastní strategii a postupy, jak najít nejlepší talenty pomocí vyváženého poměru intuice, dat a hodnocení.

5. Zapojení technologií

Sledujte rychlý vývoj technologií pro HR, které vám usnadní jednotlivé HR procesy.

6. Sledování potřeb organizace

Sledujte trendy, ale nezavádějte všechno slepě tak, jako to mají ostatní. Hledejte možnosti využití různých postupů v konkrétním kontextu vaší organizace.

Jednotlivé části studie se pak podrobně věnují tomu, jak by se manažeři HR měli rozvíjet v pěti základních oblastech: 1) ve vztahu k nejvyššímu vedení firmy, 2) ve vztahu k dalším ředitelům oddělení, 3) v rámci vlastního oboru a strategie, 4) ve vztahu k externím partnerům mimo firmu, 5) sami za sebe, v rámci svých osobních dovedností.

Celá studie je k dispozici ke stažení na stránkách společnosti Aon zde.

-kk-

Zdroj: Aon Hewitt - přední mezinárodní společnost v oblasti HR a outsourcingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Aon Hewitt