HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

3 chyby talent managementu ve firmách

Talent management se dnes v HR skloňuje ve všech pádech. Mluví se o důležitosti propojení strategií řízení talentů s obchodními strategiemi firem. To se však snadněji řekne, než udělá. Řada firem se například soustředí na rozvoj lídrů ve svých řadách, už ale zapomíná na to, že nejprve je třeba vybudovat dostatečnou základnu potenciálních lídrů. Na tři největší chyby talent managementu upozornil nedávný článek na serveru HR Zone.

1. Chybějící strategie

Cílem strategie řízení talentů ve firmě je identifikovat, získat a rozvíjet talentované zaměstnance na všech úrovních. Musí vycházet z celkové obchodní strategie firmy a určovat způsoby, jak mohou jednotlivci co nejlépe rozvinout svůj potenciál v prostředí dané firmy a k jejímu největšímu možnému prospěchu. Rozhodně to tedy není jen plánování nástupnictví, jak se mylně domnívají některé organizace.

2. Chybějící základna talentů

Mnohé organizace začínají rovnou tím, že se pustí do rozvoje nové generace svých lídrů. Problém je však v tom, že většinou nemají dostatečnou základnu talentů, z níž se mají tito lídři vybrat. Chybí jim také povědomí o tom, co přesně mají budoucí lídři splňovat. Úspěšný talent management vyžaduje dlouhodobé plánování v horizontu 10 až 20 let. Odhadovat, co mohou zaměstnanci přinést firmě za takovou dobu, je velmi složité, ale nutné.

3. Chybějící business case

Má-li vaše strategie řízení talentu být skutečně propojena s obchodní strategií firmy, nesmí vám chybět obchodní scénář s vymezením investic do rozvoje talentů. K tomu je zapotřebí stanovit si jasná kritéria výběru účastníků a nejefektivnějšího možného využití dostupných zdrojů pro maximální rozvoj jejich potenciálu. Právě toto dlouhodobé uvažování prokáže, že investice do řízení talentů se vyplatí.

Splňuje váš program talent managementu tyto tři podmínky?

-kk-

Zdroj: HR Zone - britský portál zaměřený na lidské zdroje
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace