5 věcí, které chtějí zaměstnanci slyšet

Magda Chvalinová, [INSIDERS]

Řada ředitelů zaměstnancům sděluje své vize, poslání firmy a strategie, jak se k jejich naplnění dostat. Organizují k tomu roadshow, vyvěšují plakáty, popisují stránky firemního magazínu. A očekávají, že se podle toho začnou zaměstnanci chovat a jejich představy naplní. Jenomže ono se často nic neděje. Proč tomu tak je? Je to docela jednoduché. Když nenaplníme základní komunikační potřeby zaměstnanců, nebude je naše vize zajímat.

Komunikační potřeby zaměstnanců

1. Co mám dělat?

Jasné zadávání úkolů bývá ve většině firem naplněno. Lidé obvykle vědí, co mají dělat. Ať už díky tomu, že mají jasně definované cíle, nebo jim jejich nadřízený pravidelně zadává konkrétní úkoly.

2. Jak se mi daří?

Zpětná vazba na odváděnou práci už ale není všude běžná. Nezapomenu na odpověď zaměstnance jedné firmy, který na mou otázku „Jak se dozvíte, že svou práci děláte dobře?“ suše konstatoval: „Podívám se výplatní pásku a když tam je variabilní složka mzdy, tak jsem asi nic zásadně nepokazil.

3. Zajímám někoho?

Ve chvíli, kdy zaměstnanci vědí, co se od nich očekává a jsou pravidelně hodnoceni, začnou od svých nadřízených očekávat lidský přístup. Chtějí, aby se o ně zajímali nejen jako o součást firemního soukolí, ale také jako o lidskou bytost.

4. Jak se nám vede?

Teprve v této fázi se zájem zaměstnanců obrací z jejich osobního mikrosvěta do toho firemního. Až ve čtvrtém kroku se začínají zajímat o to, jak se vede nejen jim osobně, ale také jejich týmu či celé společnosti.

5. Kam směřujeme?

Zájem o firemní vize a strategie zaměstnanci získávají až na konci tohoto řetězce. Bohužel komunikace vyšších cílů v řadě firem předchází základní pravidelnou komunikaci mezi přímým nadřízeným a jeho lidmi.

Teoreticky je to tedy jednoduché - až svým lidem postupně krok za krokem zodpovíme těchto 5 základních otázek, začnou se teprve potom sami ptát: Jak můžeme pomoci? Jak máme přispět k naplnění našich společných cílů?

Poznámka: Většinu komunikačních potřeb zaměstnanců by měl uspokojit jejich přímý nadřízený. V tomto článku najdete tipy, jak liniové manažery v interní komunikaci aktivizovat.

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Zaujal Vás tento článek? Objednejte si služby tohoto dodavatele na EduCity.cz a jako členové Klubu EduCity můžete získat něco navíc.

Předchozí články v sérii:

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace