Angažovanost zaměstnanců: Tipy ze společnosti SABMiller

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Slovo „angažovanost“ ve spojení se zaměstnanci zní v češtině poněkud pejorativně. Jeho anglický ekvivalent „employee engagement“ je však jedním z nejčastějších pojmů současné personalistiky. Označuje stav, kdy je zaměstnanec aktivně zapojen do své práce, má silnou motivaci a nadšení. Je to pravý opak vyhoření a strachu z neúspěchu, který vychází z firemní kultury postavené na obviňování.

Objevují se nejrůznější výzkumy a obecná doporučení, jak špatně na tom firmy s angažovaností jsou a co s tím mohou dělat. Dnes budeme trochu konkrétnější. Shrneme si několik tipů, jak řídit angažovanost zaměstnanců od zástupkyně společnosti SABMiller, která patří k největším světovým producentům piva a vlastní i pivovar Plzeňský Prazdroj. Laura Templeová působí v SABMilleru na pozici Head of Leadership Engagement a o angažovanosti zaměstnanců nedávno mluvila v rozhovoru pro britský server HR Zone.

Angažovanost zaměstnanců pro mě znamená dvě věci. Manažerskou filozofii a praxi na jedné straně a výsledky této filozofie a praxe na straně druhé,“ vysvětluje Laura Templeová. „Ty výsledky jsou ohromné, když máte zaměstnance, kteří chtějí dobrovolně přidat více úsilí, aby pomohli své organizaci dosahovat jejích cílů.“ Dodává, že ve společnosti SABMiller se již od 60. let používá systematické psychometrické testování uchazečů o práci, jehož cílem je odhalit zaměstnance s větší pravděpodobností dosažení angažovanosti.

Společnostem, které chtějí posílit angažovanost svých zaměstnanců doporučuje:

  • Zjistěte od svých zaměstnanců, jaké největší překážky jim stojí v cestě k větší angažovanosti.

  • Zaměřte se na zkušenost zákazníků. Hledejte korelaci mezi nízkou angažovaností zaměstnanců a nízkou spokojeností zákazníků.

  • Vytvořte strategii pro zvýšení angažovanosti, ale ujistěte se, že ji vaši manažeři budou moci realizovat.

  • Podporujte používání moderních komunikačních technologií, jako jsou blogy a sociální média, za účelem sdílení společné vize a komunikace napříč celou firmou.

Při vytváření firemní kultury založené na angažovanosti zaměstnanců zmiňuje Laura Templeová nejdůležitější věc, která nesmí být opominuta. Tou je podpora shora. Radí nepouštět se do žádných iniciativ, pokud nejvyšší management nemá povědomí nebo zájem o potřebu budování kultury angažovanosti. Pak je vaším prvním úkolem tuto podporu získat. Budete potřebovat silné argumenty, abyste přesvědčili své šéfy o těch ohromných výsledcích, kterých můžete dosáhnout.

Celý rozhovor si můžete přečíst zde.

-kk-

Zdroj: HR Zone - britský portál zaměřený na lidské zdroje

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace