HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Co dělá dobrý šéf?

Během života se setkáváme s dobrými i špatnými šéfy. O těch špatných již bylo řečeno mnohé. Článek proto přichází s vymezením kvalit dobrého šéfa. Dobrý šéf v první řadě říká svým lidem, jak si vedou. Komunikujte o tom, co dělají dobře a kde by se naopak měli zlepšit. Podřízení si nemusejí domýšlet, co si o nich myslí.

- Dobrý šéf se umí postavit za své lidi. Pokud od nich někdo vyžaduje něco nesmyslného, zasáhne. Když nevyčerpají dovolenou, pošle je na ni. Zajistí potřebné zdroje k lepším pracovním výkonům.

- Dobrý šéf se nevyhýbá obtížným rozhodnutím. Ví, že jeho práce spočívá v řešení problémů. Komunikuje a rozhoduje i o věcech, které mohou být nepopulární, vymezuje standardy a důsledky.

- Dobrý šéf ví, jak věci ve firmě fungují. Umí uvést do chodu důležitá opatření, ať už jde o urychlení výrobního procesu nebo nahrazení nekompetentní asistentky.

- Dobrý šéf oceňuje správné věci. Váží si lidí, kteří dělají dobrou práci, nikoli jen osobních přátel a patolízalů.

- Dobrý šéf nabízí výzvy, ale stále zachovává rozum. Vede své lidi k vysokým standardům, ale nevyžaduje nemožné.

- Dobrý šéf umožňuje svým lidem, aby k němu byli upřímní. Buduje prostředí, v němž se zaměstnanci nebojí vyjádřit svůj názor.

- Dobrý šéf ví, kdy přidat a kdy povolit. Zná své lidi natolik, že ví, jak je motivovat k lepším výkonům.

-kk-

Zdroj: U.S. News & World Report - americký web věnovaný vzdělávání, zdraví, financím a kariéře
Štítky: Styly řízení
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace