Co je firemní kultura

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Firemní kultura představuje hodnoty, normy a obecná pravidla, která vládnou v příslušné firmě. Jde především o chování zaměstnanců k sobě navzájem i k okolí. Rozhodně nemusí jít jen o psaná pravidla. První seznámení s firemní kulturou většino probíhá na recepci. Firmy si začínají důležitost prvního kontaktu stále více uvědomovat, a tak obsazují místa recepčních a asistentek příjemnými a spolehlivými lidmi.

Vliv na firemní kulturu má i kultura příslušné země. V době globalizace se rychle rozvíjí disciplína tzv. mezikulturního managementu, jejímž cílem je zvládat nároky trhu na porozumění a pochopení cizí kultury. O kulturách cizích zemí jsou často zažitá klišé. Běžný Čech si například myslí, že Němci dbají na pořádek, Francouzi jsou lehkomyslní, Angličané konzervativní apod. Raději potom pracují pro české firmy.

Když firma hledá zaměstnance, měla by se zajímat i o to, z jaké firemní kultury přichází. Noví zaměstnanci by se pak měli učit rozlišovat mezi tím, co hlásají firemní pravidla, a tím, jaký je skutečný obraz každodenního jednání zaměstnanců. Firma s rozvinutou firemní kulturou by měla podporovat průběžné vzdělávání zaměstnanců, oslavovat úspěchy, odměňovat dosažené výkony a tím dále zajišťovat vyšší kvalitu a produktivitu práce. Nahlížejte na firmu jako na rodinu.

Toto je několik rad pro oživení či zlepšení firemní kultury:

- Vytvořit v lidech potřebu změny.

- Vysvětlit, co bude změna znamenat pro každého zaměstnance, a průběžně o nich mluvit.

- Nechat firemní kulturu vžívat se do vědomí zaměstnanců a mapovat všechny změny.

- Pracovat pravidelně s týmy i jednotlivci a pravidelně jim dávat zpětnou vazbu.

- Nabírat vhodné zaměstnance a podporovat jejich vzdělávání.

- Zvyšovat zodpovědnost zaměstnanců za dosahování výsledků.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media
Štítky: Firemní kultura

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace