Desatero českého CSR

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Marketingový think-tank Young Heads uspořádal ve spolupráci s Marketingovým institutem MKTI setkání se zástupci tuzemských firem na téma společenské odpovědnosti (CSR). Diskuse se odvíjela od toho, že CSR již dnes není jen charita, ale důležitá strategická součást budování zaměstnavatelské značky.

Jedním z výstupů setkání je „Young Heads desatero českého CSR“, které má pomoci využívat společensko-odpovědné aktivity k motivaci zaměstnanců a užšímu propojování CSR s know-how firem.

Desatero zveřejnil server marketingovenoviny.cz:

  1. Při práci v CSR jsme připraveni na to, že budeme bojovat proti zavedenému klišé: „CSR = DÁRCOVSTVÍ".

  2. CSR je součástí základních hodnot naší společnosti. Nicméně smysl a efekt má pouze v případě, že se mu věnujeme dlouhodobě a pro dané aktivity máme jasně vymezenou strategii.

  3. CSR děláme, abychom posílili jméno firmy a vybudovali společensky odpovědnou značku. Základem je přijetí a podpora principů CSR našimi zaměstnanci, teprve poté můžeme využívat tyto aktivity jako obchodní nástroj.

  4. Věnujeme se především těm CSR aktivitám, které umíme a jsou zároveň přirozenou součástí podstaty našeho podnikání. Zároveň s „příjemcem” naší aktivity diskutujeme o tom, o co má skutečně zájem a jaký to bude mít pro obě strany přínos.

  5. Není podstatné, zda má u nás ve firmě na starosti CSR jednotlivec, nebo celé oddělení. Důležité je, aby měli podporu vedení a aby komunikovali a sbírali podněty napříč firmou od všech zaměstnanců.

  6. Zaměstnance, kteří projeví zájem, zapojíme do výběru plánovaných CSR aktivit, případně je zapojíme do výběru partnerství s jinou organizací. Interní změny, které se týkají všech, komunikujeme otevřeně a nebojíme se zapojit kreativitu.

  7. Vyvážení osobního a pracovního života na pracovišti formou flexibilních pracovních úvazků nám pomáhá vytvořit personální oddělení, zatímco vytvoření příjemného pracovního prostředí je úkolem pro všechny. Kde je to možné, umožníme zaměstnancům zapojit do CSR aktivit celou rodinu.

  8. Postoj k etice podnikání nastavíme pomocí etického kodexu pro zaměstnance i dodavatele a zároveň stanovíme transparentní sankce za jeho porušení. Všem zúčastněným poskytneme možnost na porušování kodexu upozornit. Může to být formou horké linky nebo například firemního ombudsmana.

  9. V rámci CSR aktivit si vybíráme partnery z neziskového sektoru na základě referencí, osobního dojmu a finanční transparentnosti. Pokud vidíme, že se neziskové organizace nedovedou správně prezentovat a komunikovat přínosy vzájemné spolupráce, snažíme se jim podat pomocnou ruku.

  10. CSR aktivity komunikujeme navenek jak přes klasické komunikační kanály tak i přes své zaměstnance. Pokud panuje shoda mezi tím, co chceme komunikovat veřejnosti a tím, co si myslí naši zaměstnanci, tak víme, že CSR děláme správně.

-kk-

Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace