Dress code a další "malé velké" změny ve stylu General Motors

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Na konci roku 2013 usedla do ředitelského křesla největší americké automobilky General Motors (GM) poprvé žena. Mary Barraová pro firmu pracovala již od roku 1980 a prošla řadou manažerských funkcí včetně viceprezidentky pro vývoj globálních produktů nebo viceprezidentky pro lidské zdroje. I přes velké loňské problémy, kdy bylo třeba stáhnout do servisu asi 30 milionů vozidel se závadami brzd a dalších součástek po celém světě, se jí podařilo přivést GM k rekordnímu růstu tržeb a prodaných vozů.

Manažerský styl Mary Barraové se vyznačuje maximální snahou o štíhlé řízení a posílení pravomocí manažerů. Na nedávné konferenci Catalyst Awards 2015, o které informoval server businessinsider.com, mluvila Barraová o tom, že jde cestou „malých velkých změn“ ve smyslu posilování odpovědností manažerů. Jednou z největších změn, které v tomto duchu ve firmě realizovala, byla například úprava pravidel pro oblékání.

Dvě slova

Už jako personální ředitelka (od roku 2009) měla Mary Barraová pocit, že firma lpí na přílišné byrokracii a dress code byl typickým příkladem. Oddělení HR v průběhu let vypracovalo desetistránkový dokument, který popisoval pravidla pro oblékání zaměstnanců na všech úrovních a pozicích. Obsahoval i taková nařízení jako: „Je zakázáno nosit trička s nápisy, které by mohly být špatně interpretovány,“ cituje businessinsider.com. Barraová tento dress code zrušila a přišla s vlastním, který měl pouze dvě slova: „Dress appropriately.“ (Oblékejte se vhodně).

Následně se začali ozývat manažeři se stížnostmi, že jim podřízení chodí na důležitá jednání v džínách nebo že jejich kolegyně chodí v příliš upnutých šatech. Barraová jim proto doporučila, aby se svými týmy společně probrali, co je vhodné a co ne. Je odpovědností manažerů, aby komunikovali se svými lidmi a určili si pravidla hry.

Kultura postavená na rigidních pravidlech, která je třeba neustále dokola vysvětlovat, podle Mary Barraové nic neřeší. Pravidla mají určovat manažeři, kteří nesou odpovědnost za řízení svých týmů. Podobnými kroky výrazně snížila zatížení HR týmu a ve stejném duchu pokračovala i jako viceprezidentka pro vývoj produktů, kdy se zasloužila o zjednodušení procesů v rámci výroby.

Kolik stránek má váš firemní dress code? Nezdá se vám, že vaše oddělení HR dělá příliš často práci manažerů?

-kk-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace