Já už budu hodný, šéfe

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Firemní hesla typu „zákazník na prvním místě“ nebo „pracovat co nejlépe“ jsou již tak běžná, že nikoho nepřekvapí. Co ale má zaměstnanec dělat, když od něj zaměstnavatel vyžaduje podepsání dohody o slušném chování na pracovišti? Například ve Velké Británii v posledních měsících přibylo množství firem, které si tímto způsobem chtějí zajistit pracoviště „bez debilů“. Zmíněné dohody vytyčují pravidla chování zaměstnance k zaměstnanci.

Zastáncem tohoto kontroverzního přístupu je například softwarová společnost SuccessFactors, která od všech zaměstnanců vyžaduje přečtení, podepsání a dodržování 15 pravidel chování na pracovišti, jejichž smyslem je uchovat nadšení pro práci a zábavné pracoviště. Jedno z pravidel například zní: „Budu zaměstnanec, se kterým se bude dobře pracovat“. Firma si tato svá pravidla nemůže vynachválit. V průběhu let musela sice několik lidí propustit za jejich porušování, většinou však stačí upozornit, že dotyčný překračuje jedno z pravidel a negativní chování ustane.

Poradce pro vztahy mezi zaměstnanci v rámci Institutu pro personalistiku a rozvoj Mike Emmott však nevěří, že se tento trend uchytí. Takový systém může podle něho dělat dobré jméno mediální nebo PR organizaci, neočekává však, že se rozšíří do ostatních firem, kde by jej zaměstnanci mohli považovat za pokleslý. „Sám bych vyžadoval přesnou definici toho, co je neslušné chování a jak budou postihována případná porušení pravidel,“ říká Emmott.

-kk-
Zdroj: The Times Online - stránky prestižního britského deníku
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Times Online

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace