Jak zmapovat potenciál talentů ve firmě

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

„Jelikož válka o talenty stále pokračuje, nemůžeme si dovolit nevyužít náš interní talent,“ píše ve svém článku na serveru Forbes.com globální viceprezidentka pro řízení talentů ve společnosti SAP Tracey Arnishová. Dodává, že pokud si nenajdeme čas, abychom našli a rozvíjeli dnešní talenty, riskujeme, že si nedokážeme udržet talenty, které budeme potřebovat v budoucnu.

Ať už od vás talent odejde někam jinam, nebo zůstane, ale nebude se rozvíjet, výsledek bude stejný – nižší produktivita a angažovanost a nepřipravenost pro budoucnost. Arnishová proto doporučuje následující postup, jak maximálně využít talent, který se skrývá ve vaší firmě.

  1. Investujte do procesu talent managementu, který bude odhalovat potenciál všech vašich zaměstnanců. Začněte u možností růstu v jejich stávajících rolích nebo částech firmy. Vaším základním cílem by mělo být zmapovat potenciál talentů a odhalit, kde máte mezery.

  2. Směřujte manažery k tomu, aby odhalovali, pro co mají jejich lidé talent, a mluvili s nimi o tom. Podřízení by měli vědět, že manažeři věří v jejich konkrétní talenty a myslí na jejich budoucnost, kterou chtějí rozvíjet prostřednictvím individuálních rozvojových plánů.

  3. Pomáhejte zaměstnancům, aby pochopili svůj talent. Znamená to odhalovat jejich osobní nadšení a hodnoty, silné stránky a možnosti a propojit je s potřebami firmy. Zaměstnanci potřebují vidět, že mohou využít to, v čem jsou dobří, pro společnou věc.

  4. Veďte manažery k tomu, aby si rozvrhovali čas, který budou cíleně věnovat vytváření plánů pro rozvoj talentů svých lidí. Bez rozvrhu se na rozvoj zaměstnanců často zapomíná.

  5. Najděte, kde vám potřebný talent chybí. Když se vám podaří zmapovat základnu interního talentu, budete moci lépe zacílit interní vzdělávání i externí nábor.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
Štítky: Talent management
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace