Kde začít s měřením efektivity vzdělávání zaměstnanců?

TSM spol. s r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti TSM spol. s r.o.

V oblasti HR se stále více prosazuje pravidlo, které se dříve aplikovalo jen v oblasti exaktních věd: Co nelze změřit, to neexistuje. Vedení firmy chce jasná měřítka všech HR procesů od náboru po vzdělávání zaměstnanců. My se dnes zaměříme právě na vzdělávání. Pokud máte ve firmě na starosti vzdělávání a nadřízení po vás chtějí strategii s jasnými měřítky, máme pro vás praktické tipy, jak začít. Server Chief Learning Officer doporučuje následující postup.

1. Sejděte s vedoucími oddělení, jejichž zaměstnance máte vzdělávat

Strategie měření, kterou zavedete, musí zohledňovat jejich cíle při řízení oddělení. Musíte vědět, jaké strategické firemní cíle se snaží plnit a jaké iniciativy jsou momentálně klíčové pro jednotlivá oddělení. Společně hledejte odpovědi na otázky jako: Proč chcete měřit úspěšnost vzdělávání zaměstnanců? Jaká měřítka už používáte a jaká byste ještě potřebovali? Jak často budete opakovat měření? Jak mají vypadat reporty s výsledky měření a jak s nimi budete dále pracovat?

2. Určete měřítka efektivity, hospodárnosti a výsledků vzdělávání

Má-li vaše strategie být vyvážená, musí obsahovat měřítka v rámci všech těchto kategorií. Z diskuse s manažery pak mohou vyplynout ještě další potřebná měřítka. Mluvte proto s více vedoucími pracovníky v dané části firmy.

3. Měřte úspěšnost plnění strategických cílů

Pro každý firemní cíl, který pomáháte plnit, potřebujete samostatné měřítko. Doplňující měřítka úspěšnosti pak mohou zahrnovat počet účastníků, náklady, spokojenost účastníků a sponzorů vzdělávacích akcí či programů, zvládnuté oblasti vzdělávání apod. Proto je třeba mluvit nejen s manažery, ale také s vedoucími daných vzdělávacích programů. Vedle celofiremních cílů se pak zaměřte také na specifické cíle jednotlivých oddělení.

4. Znovu se sejděte a diskutujte

Než začnete zavádět svou strategii, znovu se sejděte k diskusi s vedoucími oddělení a dalšími manažery odpovědnými za vzdělávání. Představte jim svůj návrh a ujistěte se, že jim navrhovaná měřítka pomohou při výkonu jejich práce. Dohodněte se, která měřítka budou aktivní a která pasivní. Aktivními měřítky se rozumí ta, která budete vyhodnocovat pravidelně například každý měsíc a porovnávat s určenými rozvojovými plány. Pasivní jsou ta měřítka, která budete pouze okrajově monitorovat.

Jak měříte efektivitu vzdělávání ve vaší firmě?

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace