Manažeři z řadových pracovníků - cesta FedExu

FedEx je společnost s revolučním systémem. Její ředitel F. Smith v roce 1973 nezaložil pouze společnost – on „vynalezl systém“. S objemem 3 mil. zásilek denně je FedEx vůdčí ve svém oboru. FedEx je společnost „samostatných“ vedoucích pracovníků. Přišli na proces, kterým z řadových zaměstnanců dělají manažery – kreativní a všímavé osobnosti. Co nutí nové lídry, aby se vzdělávali? Ve FedExu trvá "kurs" 14 měsíců. První otázka, kterou si mají položit je „Je management pro mě?“

Asi 3000 zaměstananců FedExu ročně se rozhodnou jít cestou LEAP (the Leadership Evaluation and Awareness Process), který firma iniciovala asi před 10 lety, tehdy společnost opouštělo 10% „green“ manažerů už po 14 měsících.

Ale již během prvního 8 hod. semináře na téma „Je management pro mě?“ se 20 % z adeptů rozhodne s LEAP přestat. Proč? G. Pollard, senior v HR rozpoznal tři hlavní frustrace, ať už pro FedEx či jinou společnost.

1. více práce – spousta lidí si neuvědomuje o kolik více času by museli jako vedoucí pracovat.

2. závaznost – i když nejste v práci, jste pořád stále zástupcem FedEXu.

3. zodpovědnost za jiné osoby

Např. M. Smith – bývalá učitelka, která od začátku ve firmě excelovala. Vedoucí jí důrazně navrhoval, aby zkusila LEAP. Úvodní seminář IMFM (Is management for me - je management pro mě?) jí otevřel oči a rozhodla se pro jiný směr kariéry ve firmě. Říká, že pochopila, o čem ta práce je a že vyžaduje tvrdá rozhodování o lidech, i taková, která vás mohou mrzet. Více prý teď svého vedoucího chápe.

T.Cobb, který zajišťoval 10 let trénink lídrů se pak sám rozhodl jedním stát. Dnes cestuje za FedEx jako manažer po světě a novou roli si prý velmi užívá. Když prý věděl, do čeho jde, měl mnohem méně starostí vše zvládat.

IMFM je jedním z několika sebehodnotících seminářů, kterým budoucí manažeři musejí ve FedExu procházet. Pouze 20% z nich dojde až do konce. Příliš mnoho lidí se stává manažery ze špatných důvodů – myslí si, že je to jediný způsob, jak jít dál. LEAP je brána, kterou by měli všichni adepti projít. Ti, kteří to zvládnou budou pak naladěni na to zvládat všechna úskalí, která tato práce obnáší.

-av-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace