Mýlit se je lidské

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Již filozof Seneca vyjádřil myšlenku, že mýlit se je lidské. O pracovním procesu to platí dvojnásob – tam, kde spolu na stejném projektu pracují lidé s různými názory a pracovními návyky, k chybám zcela běžně dochází. Statisticky lze 80 % chyb připsat lidskému selhání, všechny chyby však nejsou stejné. Některé stojí firmu milióny. Jak se jich vyvarovat? Správným personálním řízením a pomocí změny firemní kultury.

Když lidé přijdou na to, že udělali chybu, snaží se ji zcela logicky „vyretušovat“ nebo zamést pod koberec, aby se na ni nepřišlo. To je sice dobře míněno, ale bývá to většinou v konečném důsledku kontraproduktivní. Nadřízení by se měli snažit o takovou atmosféru, v níž by se zaměstnanec nebál svou chybu přiznat, protože jedině tak se z ní může poučit.

Management jisté firmy se také snaží „zatočit s chybami“ tak, že zaměstnancům vštěpuje, aby se každý den snažili něco na své práci vylepšit. Cílem musí být spokojenost zákazníka. Právě zákazníci ve vypjatých situacích často rozhodují o bytí a nebytí firmy. K chybám také často dochází v začínajících firmách, kde jsou lidé nuceni zvládnout více věcí najednou za krátkou dobu. Zde může pomoci vhodně vybraný koučing.
Zdroj: Manager Magazin - Německý portál pro manažery. Informace z politiky, ekonomiky, podnikání a e-businessu.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Manager Magazin
Štítky: Firemní kultura

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace