Otevřené kanceláře jako revoluční řešení?

Vytisknout

Otevřené kanceláře byly od svého vzniku považovány za revoluční řešení. Měly usnadňovat komunikaci zaměstnanců a zvyšovat produktivitu práce. Zaměstnancům však tato úplná flexibilita pomalu přerůstá přes hlavu – nyní hledají naopak nějaké klidné místo, kde by si mohli nerušeně zatelefonovat. Některé firmy dokonce zavádí koncept „desk-sharingu“, kdy se zaměstnanci stěhují od jednoho stolu ke druhému podle toho, na jakém projektu právě pracují. To je pro některé z nich neúnosné.

Ve firmě Lucent, která toto moderní uspořádání pracoviště také zavedla, museli manažeři pro telefonování obstarat svým zaměstnancům sluchátka s mikrofony, protože při běžném hovoru by nic neslyšeli. Hluk v otevřené kanceláři byl příliš velký. Paradoxní je, že to, co je např. ve firmě Lucent a dalších evropských firmách považováno za koncept budoucnosti, je v USA již zase minulostí. Desk-sharing prostě není pro každého.
Zdroj: Manager Magazin - Německý portál pro manažery. Informace z politiky, ekonomiky, podnikání a e-businessu.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Manager Magazin
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace