Pět rad na primadonu mezi zaměstnanci

Vytisknout

Na každém pracovišti se najde nějaká primadona, tedy zaměstnanec, který si myslí, že pravidla existují pro všechny ostatní, jen ne pro něho. Má spoustu rad a nových myšlenek, když ale přijde na konkrétní činy, angažuje se někde jinde. Často jde o vysoce kreativní osobnost, které ale chybí interpersonální dovednosti. Dokáže být výkonná, svým chováním však může odradit zákazníky i kolegy.

Článek popisuje pět způsobů, jak řídit takové zaměstnance a jejich výkony:

- Nejprve si uvědomte zřejmé a proveďte výběr. Jedná se o zaměstnance, který potřebuje zvláštní zacházení.
- Hledejte příčiny chování daného zaměstnance.
- Přidělte primadoně samostatný úkol nebo ji zaměstnejte v týmu, který jí pomůže určit směr.
- Uvědomte si, co svým chováním primadona skutečně sleduje. Chce firmě pomoci nebo uškodit?
- Učiňte primadony odpovědnými za jejich chování. Jestliže udělá chybu, musí ji napravit.

Doporučuje se také využít koučingu a stanovit časový rámec pro změnu chování takového zaměstnance. V průběhu koučování je třeba hodnotit zlepšující se dopady jeho chování a odměňovat jej za dílčí úspěchy.

-kk-
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace