Proč tolik záleží na loajalitě zaměstnanců

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Průzkumy prokázaly, že firmy, které se orientují na posílení loajality zaměstnanců a zákazníků, vykazují lepší výsledky a ve svém oboru obvykle patří ke špičce. Autor v článku zmiňuje například firmu Cisco Systems a **Vanguard Group**.

Jedním z důležitých předpokladů zachování loajality zaměstnanců je integrita vedení společnosti a schopnost členů tohoto vedení uplatňovat zásady firmy v praxi. Již při náboru vedoucích pracovníků je třeba zkoumat, jakým způsobem budou podporovat loajalitu – tedy jak budou motivovat zaměstnance a jak s nimi budou komunikovat.

Podle autora je jedním z motivujících faktorů např. možnost zvýšení platu v závislosti na produktivitě práce a na době, po kterou je člověk zaměstnán. Nevyplatí se naopak nabídnout příliš vysoký plat hned zpočátku, aniž by si ho člověk zasloužil.

Autor také podporuje myšlenku týmové práce. Menší týmy jsou flexibilní a vztahy členů těchto týmů jsou lepší, než ve velké skupině s hierarchickým uspořádáním. Díky tzv. rotacím (tj. přecházení z jednoho pracovního týmu do jiného) se zaměstnanci mohou stále učit nové věci a jejich práce není nudná.
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace