Rovnováha není nemožná

Vytisknout

Přejeme-li si trávit více času děláním toho, co chceme a jak chceme, je třeba začít jinak uvažovat o jednotlivých prvcích, které utvářejí naše pracovní životy. Navzdory všeobecnému přesvědčení nejsou tím, co znamená úspěch peníze, ale dosažení rovnováhy mezi prací a osobním životem. Na co se tedy zaměřit?

- Vztahy. Nejdůležitější profesionální vztahy mají zásadní vliv na to, zda budeme úspěšní a spokojení. Posilování toku informací, sdílení klíčových cílů a pobízení obou stran k širší perspektivě proto může mít rychle pozitivní efekt.

- Výsledky. Hodnocení vlastních aktivit a lidí kolem nás pouze na základě výsledků může přinést dramatickou změnu perspektivy. Poskytujte sobě i druhým co největší svobodu ve výkonu práce.

- Kultura. Konkurenční výhoda vychází z odlišného uvažování a chování. Budujte proto kulturu, která bude vítat nové myšlenky a inovativní řešení.

- Úspěch. Zjistěte, co pro lidi ve vašem okolí znamená úspěch – z krátkodobého i dlouhodobého pohledu. Řada z nás si myslí, že úspěch přichází jen na základě věcí, ve kterých jsme dobří, to však nemusí vždy znamenat pocit naplnění a uspokojení.

- Soběstačnost. Propagujte individuální řešení problémů a vynalézavost za účelem překonání problémů na pracovišti.

- Technologie. Naučte se využívat technologie tak, aby vám pomáhaly v práci, nikoli vás obtěžovaly a zdržovaly.

- Prostor. Ať se nám to líbí, nebo nelíbí, všichni máme omezené duševní zdroje. Snažte se proto změnit některé existující předsudky, procesy a zastaralé systémy. Vytvořte prostor pro nové nápady a koncepty.

- Angažovanost. Ať už půjde o zákazníky, kolegy nebo přátele, měli bychom být schopní duševně se angažovat, a zvyšovat tak kvalitu našich interakcí.

- Vůdcovství. Ne každý je rozeným vůdcem nebo řečníkem, všichni však můžeme poskytovat dobré rady a vést správným směrem. Neměli bychom se snažit být někým, kým nejsme, pouze dělat to nejlepší, co dokážeme.

- Změna. Pokud chceme dosáhnout více ve své kariéře i osobním životě, je třeba přijmout základní koncept – změna je nutná.

-kk-

Zdroj: Director Magazine - britský časopis pro vedoucí pracovníky především malých a středních podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Director Magazine
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace