Studie: 7 kroků k vyšší angažovanosti zaměstnanců

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Loňská studie společnosti Gallup s názvem State of the Global Workplace, která zkoumala angažovanost zaměstnanců ve 142 zemích včetně České republiky, ukázala, že pouze 13 % zaměstnanců na světě je tzv. angažovaných neboli psychologicky oddaných své práci a zájmu přinést své organizaci nějaký užitek. Následoval další výzkum, který se zaměřil na otázku, čím to je.

Gallup se rozhodl analyzovat společnosti, v nichž angažovaní zaměstnanci výrazně převyšují počet neangažovaných. Vybral 32 firem, které v minulosti získaly ocenění pro nejlepší zaměstnavatele Gallup Great Workplace Award. Ty dohromady zaměstnávají více než 600 tisíc lidí v oboru zdravotnictví, finančnictví, pohostinství, výroby a obchodu. Poměr angažovaných zaměstnanců vůči tzv. aktivně neangažovaným v těchto společnostech činil 9:1.

Porovnání s ostatními účastníky studie State of the Global Workplace pak odhalilo sedm oblastí, v nichž se zaměstnavatelé s angažovanými zaměstnanci liší od ostatních. Možná vás překvapí, že mezi nimi nejsou možnosti pružného výkonu práce, moderní pracovní prostředí ani jiné oslnivé benefity.

1. Mají lídry, kteří se chtějí zlepšovat

Lídři úspěšných zaměstnavatelů jen nemluví o tom, co by chtěli. Jsou aktivním příkladem a každý den ukazují svým týmům, jak na sobě pracovat. Nebojí se ukázat zranitelnost a nedokonalost.

2. Mají skvělé HR

Personalisté v těchto firmách vynikají schopností ovlivňovat a vzdělávat vedení firmy. Učí, jak rozvíjet zaměstnance v soulad s jejich přirozenými schopnostmi.

3. Nejprve zajistí základní předpoklady angažovanosti

Než budou chtít získat své zaměstnance pro určitou vizi nebo hodnoty, zajistí jim základní potřeby pro získání angažovanosti. Zaměstnanci by ze všeho nejdříve měli vědět, co se od nich ve firmě očekává, mít k dispozici potřebné zdroje k výkonu práce, být dobře vybráni pro konkrétní role a cítit podporu svých manažerů.

4. Nevymlouvají se na ekonomiku

V náročných obdobích zachovávají otevřenou a neustálou komunikaci, zavádějí pohotové změny a dokáží svým zaměstnancům poskytnou naději. Uvědomují si, že právě angažovanost zaměstnanců je jedna z mála věcí, kterou mohou ovlivnit.

5. Podporují své manažery a týmy

Silné týmy vznikají, když si sami jejich členové aktivně řeší problémy, na které narážejí. Úspěšné firmy podporují své manažery prostřednictvím rozvoje jejich schopností a odolnosti. Ti pak nesou odpovědnost za rozvoj „mikrokultur“ svých týmů.

6. Umějí ocenit výkonnost

Vnímají oceňování úspěchu jako silný motivační faktor pro zlepšování výkonnosti. Netolerují průměrnost.

7. Nesoustředí se jen na měření

Soustředí se na výsledky, kterých chtějí dosahovat, nikoli na měření angažovanosti jen proto, že mají k dispozici měřicí nástroje.

-kk-

Zdroj: Gallup Organization - přední světová výzkumná a auditorská společnost

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace