Vzdělávat lidi se v době krize vyplatí dvojnásob!

Velikost textu:
1.2.2012 PR článek

Na první pohled se zdá, že doba krize není pro vzdělávání ve firmách příhodná. Snižují se rozpočty, hledají se úspory. I v krizi však můžete být úspěšní. Stačí jen vědět, jak na to. V sérii článků o vzdělávání a rozvoji pracovníků se postupně zaměříme na některé klíčové skutečnosti a také přidáme užitečné tipy, jak ze vzdělávání a rozvoje lidí učinit jeden z nejdůležitějších předpokladů firemního úspěchu.

Pro začátek tvrdíme: vzdělávání a rozvoj lidí se v dnešní době bohatě vyplatí. Proč? Pro názornost se podívejme na jednoduchý obrázek:

imagelab 1

Ať tak či onak, o úspěchu a neúspěchu v dnešním světě rozhoduje péče o zákazníka. A péče je věcí lidí.

Jak tedy konkurenční výhodu v péči získat? Každá legrace něco stojí, proto je třeba investovat – nikoli šetřit. Otázkou je, kam peníze dát. Odpověď je jasná: do lidí!

Dáme tedy lidem vyšší mzdy? Ne! Vyšší mzdy nepřinesou automaticky vyšší motivaci lidí – jen jejich spokojenost. Spokojenější člověk ovšem automaticky kvalitnější péči neposkytne.

Tak kam s penězi? Někam, kde se to vyplatí jak firmě, tak lidem. Lepší péči zajistí ten, pro něhož je tato oblast zajímavá. A ještě umí pečovat. Investujme tedy do vzdělávání a rozvoje takových lidí.

Zdá se, že to máme: koupíme kurz – a je to. Ne, to také není ono... Vzdělávání a rozvoj totiž není kurz.

Je to systém, ve kterém:

  1. definujeme klíčové kompetence

  2. provedeme analýzu vzdělávacích potřeb stávajících lidí

  3. identifikujeme klíčové lidi, abychom mohli právě jejich potřebám věnovat největší pozornost

  4. zohledníme strategické záměry podniku

  5. ... a vytvoříme plán vzdělávání.

Pak:

  1. realizujeme vzdělávací aktivity (nejen kurzy!)

  2. ihned sbíráme zpětnou vazbu

  3. ... a konečně posoudíme vliv jednotlivých vzdělávacích aktivit na výkon lidí i firmy.

A konkurenční výhoda je na světě.

Ptáte se dál: co tedy pro vzdělávání potřebujeme? O tom bude příští článek. Sledujte HR News. Chcete-li vědět víc a dříve, kontaktujte nás. S odkazem na tento článek získáte 90 minutovou konzultaci zdarma.

Mgr. Petr Konečný, MBA

Autor je ředitelem společnosti SANEK, s.r.o.; dlouhodobě se věnuje managementu, strategii a řízení lidských zdrojů.

Štítky: Firemní vzdělávání Osobnosti, rozhovory, reportáže

Zdroj: SANEK, s.r.o.

MŮŽETE VÍC. Vy, vaši lidé, vaše společnost.

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu?
Bližší informace se dozvíte zde.


TIP redakci

Uvítáme Vaše tipy a názory. Nad každým vzkazem, který nám zašlete se rádi zamyslíme, ale pravděpodobně nezvládneme odpovědět všem. Děkujeme za pochopení.

Email nebo telefon:
Vzkaz:

Z důvodu kontroly proti spamu zodpovězte prosím tuto otázku: kolik je tři a osm ? Součet zapište číslicemi.

Poslat článek na email

Přeposlání článku na Vámi zadaný email

Komu (emailová adresa příjemce):
Vaše emailová adresa (odesílatel):
Předmět:
HR News - přeposlání článku: Vzdělávat lidi se v době krize vyplatí dvojnásob!
Vzkaz příjemci:

Z důvodu kontroly proti spamu zodpovězte prosím tuto otázku: kolik je pět a jedna ? Součet zapište číslicemi.