Vzdělávat lidi se v době krize vyplatí dvojnásob!

Velikost textu:
1.2.2012 PR článek

Na první pohled se zdá, že doba krize není pro vzdělávání ve firmách příhodná. Snižují se rozpočty, hledají se úspory. I v krizi však můžete být úspěšní. Stačí jen vědět, jak na to. V sérii článků o vzdělávání a rozvoji pracovníků se postupně zaměříme na některé klíčové skutečnosti a také přidáme užitečné tipy, jak ze vzdělávání a rozvoje lidí učinit jeden z nejdůležitějších předpokladů firemního úspěchu.

Pro začátek tvrdíme: vzdělávání a rozvoj lidí se v dnešní době bohatě vyplatí. Proč? Pro názornost se podívejme na jednoduchý obrázek:

imagelab 1

Ať tak či onak, o úspěchu a neúspěchu v dnešním světě rozhoduje péče o zákazníka. A péče je věcí lidí.

Jak tedy konkurenční výhodu v péči získat? Každá legrace něco stojí, proto je třeba investovat – nikoli šetřit. Otázkou je, kam peníze dát. Odpověď je jasná: do lidí!

Dáme tedy lidem vyšší mzdy? Ne! Vyšší mzdy nepřinesou automaticky vyšší motivaci lidí – jen jejich spokojenost. Spokojenější člověk ovšem automaticky kvalitnější péči neposkytne.

Tak kam s penězi? Někam, kde se to vyplatí jak firmě, tak lidem. Lepší péči zajistí ten, pro něhož je tato oblast zajímavá. A ještě umí pečovat. Investujme tedy do vzdělávání a rozvoje takových lidí.

Zdá se, že to máme: koupíme kurz – a je to. Ne, to také není ono... Vzdělávání a rozvoj totiž není kurz.

Je to systém, ve kterém:

  1. definujeme klíčové kompetence

  2. provedeme analýzu vzdělávacích potřeb stávajících lidí

  3. identifikujeme klíčové lidi, abychom mohli právě jejich potřebám věnovat největší pozornost

  4. zohledníme strategické záměry podniku

  5. ... a vytvoříme plán vzdělávání.

Pak:

  1. realizujeme vzdělávací aktivity (nejen kurzy!)

  2. ihned sbíráme zpětnou vazbu

  3. ... a konečně posoudíme vliv jednotlivých vzdělávacích aktivit na výkon lidí i firmy.

A konkurenční výhoda je na světě.

Ptáte se dál: co tedy pro vzdělávání potřebujeme? O tom bude příští článek. Sledujte HR News. Chcete-li vědět víc a dříve, kontaktujte nás. S odkazem na tento článek získáte 90 minutovou konzultaci zdarma.

Mgr. Petr Konečný, MBA

Autor je ředitelem společnosti SANEK, s.r.o.; dlouhodobě se věnuje managementu, strategii a řízení lidských zdrojů.

Štítky: Firemní vzdělávání Osobnosti, rozhovory, reportáže

Zdroj: SANEK, s.r.o.

MŮŽETE VÍC. Vy, vaši lidé, vaše společnost.

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu?
Bližší informace se dozvíte zde.

Zaujal Vás tento článek? Objednejte si služby tohoto dodavatele na EduCity.cz a jako členové Klubu EduCity můžete získat něco navíc.


Tento článek byl připraven ve spolupráci s firmou:

SANEK, s.r.o.


Adresa

Slezská 949/32, 120 00 Praha 2

Kontakty


TIP redakci

Uvítáme Vaše tipy a názory. Nad každým vzkazem, který nám zašlete se rádi zamyslíme, ale pravděpodobně nezvládneme odpovědět všem. Děkujeme za pochopení.

Email nebo telefon:
Vzkaz:

Z důvodu kontroly proti spamu zodpovězte prosím tuto otázku: kolik je tři a tři ? Součet zapište číslicemi.

Poslat článek na email

Přeposlání článku na Vámi zadaný email

Komu (emailová adresa příjemce):
Vaše emailová adresa (odesílatel):
Předmět:
HR News - přeposlání článku: Vzdělávat lidi se v době krize vyplatí dvojnásob!
Vzkaz příjemci:

Z důvodu kontroly proti spamu zodpovězte prosím tuto otázku: kolik je čtyři a čtyři ? Součet zapište číslicemi.