Vzdělávat lidi se v době krize vyplatí dvojnásob!

Na první pohled se zdá, že doba krize není pro vzdělávání ve firmách příhodná. Snižují se rozpočty, hledají se úspory. I v krizi však můžete být úspěšní. Stačí jen vědět, jak na to. V sérii článků o vzdělávání a rozvoji pracovníků se postupně zaměříme na některé klíčové skutečnosti a také přidáme užitečné tipy, jak ze vzdělávání a rozvoje lidí učinit jeden z nejdůležitějších předpokladů firemního úspěchu.

Pro začátek tvrdíme: vzdělávání a rozvoj lidí se v dnešní době bohatě vyplatí. Proč? Pro názornost se podívejme na jednoduchý obrázek:

imagelab 1

Ať tak či onak, o úspěchu a neúspěchu v dnešním světě rozhoduje péče o zákazníka. A péče je věcí lidí.

Jak tedy konkurenční výhodu v péči získat? Každá legrace něco stojí, proto je třeba investovat – nikoli šetřit. Otázkou je, kam peníze dát. Odpověď je jasná: do lidí!

Dáme tedy lidem vyšší mzdy? Ne! Vyšší mzdy nepřinesou automaticky vyšší motivaci lidí – jen jejich spokojenost. Spokojenější člověk ovšem automaticky kvalitnější péči neposkytne.

Tak kam s penězi? Někam, kde se to vyplatí jak firmě, tak lidem. Lepší péči zajistí ten, pro něhož je tato oblast zajímavá. A ještě umí pečovat. Investujme tedy do vzdělávání a rozvoje takových lidí.

Zdá se, že to máme: koupíme kurz – a je to. Ne, to také není ono... Vzdělávání a rozvoj totiž není kurz.

Je to systém, ve kterém:

  1. definujeme klíčové kompetence

  2. provedeme analýzu vzdělávacích potřeb stávajících lidí

  3. identifikujeme klíčové lidi, abychom mohli právě jejich potřebám věnovat největší pozornost

  4. zohledníme strategické záměry podniku

  5. ... a vytvoříme plán vzdělávání.

Pak:

  1. realizujeme vzdělávací aktivity (nejen kurzy!)

  2. ihned sbíráme zpětnou vazbu

  3. ... a konečně posoudíme vliv jednotlivých vzdělávacích aktivit na výkon lidí i firmy.

A konkurenční výhoda je na světě.

Ptáte se dál: co tedy pro vzdělávání potřebujeme? O tom bude příští článek. Sledujte HR News. Chcete-li vědět víc a dříve, kontaktujte nás. S odkazem na tento článek získáte 90 minutovou konzultaci zdarma.

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace