Co je třeba pro kvalitní vzdělávání?

Na tuhle zdánlivě jednoduchou otázku slýcháme často rychlou odpověď: ,,Peníze a čas.“ A obojího je samozřejmě málo…

Zkusme se však zeptat jinak: „Budeme něco nakupovat, nebo hodláme peníze investovat?“ Vzdělávání lidí se bohatě vyplatí (jak jsme uvedli v minulém článku). Ovšem musíme jej chápat jako dobře zváženou investici do lidí, kteří mají pro firmu potenciál.

Suma peněz a množství času rázem poklesne – ne všichni totiž mají potenciál, navíc ne všechny je třeba vzdělávat ve všem.

Klíčové otázky jsou z pohledu investice jiné:

 


Odpovědi na otázky jsou:

KDO?     Máme seznam klíčových lidí s potenciálem k růstu.
PROČ?   Máme dobře nastavený plán konkrétních dopadů rozvoje klíčových lidí do jejich výkonu a výsledků pro firmu.
CO?       Máme dobře provedenou analýzu vzdělávacích potřeb se seznamem kompetencí k rozvoji.
KDY?     Máme vytvořené rozvojové plány jak pro klíčové lidi, tak pro firmu – včetně harmonogramu.
KDE?     Vhodně kombinujeme vzdělávání a rozvoj ve firmě (in-house) s externími aktivitami.

Vždy je výhodou mít partnera, který nás provede všemi kroky a zaručí dlouhodobý přínos vzdělávání a rozvoje lidí ve firmě.

Jak vzdělávat? To je další otázka, které se budeme věnovat v příštím článku. Čtěte HR News.

Řešíte-li vzdělávání, kontaktujte nás. S odkazem na tento článek získáte 90 minutovou konzultaci zdarma.

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace