Etika je věcí celé společnosti

Vytisknout

Když člověk úspěšně rozjede svou kariéru v oblasti obchodu, znamená to snad, že by měl opustit dosavadní etické zásady? To jistě ne. Dost výmluvně o tom hovoří loňské skandály a krachy významných amerických společností. V jejich stínu však neoprávněně zůstávají tisíce společností zaměstnávajících miliony lidí, kteří se v byznysu pohybují poctivě a vycházejí ze skutečných etických hodnot.

Odborníci se shodují na tom, že je-li někdo osobností uznávající etické zásady, vyzařuje to z něho a lidé to poznají. Důležité je však spojit osobní etiku s firemními hodnotami a určit tak jasný směr, kterým se bude firma a její kultura ubírat. Etické otázky řeší lidé v byznysu každý den. Většinou se jedná o dílčí, zdánlivě nepodstatné problémy, ty však tvoří podstatu firemní kultury jako takové. Zásadní chybou je přitom vycházet z přesvědčení, že když určitou věc dělá tolik lidí, nikdy to nemůže být neetické.

Odborníci dále vyjadřují názor, že obchodní etika je záležitostí celé společnosti. Lidí, kteří se v tomto smyslu chovají neeticky je obrovská spousta. Jednu z příčin této situace vidí odborníci v příliš liberální vzdělávací politice, která odrazuje mladé lidi od podnikání. Je snad více nóbl absolvovat medicínu a pracovat pro neziskové organizace? Právě mladí lidé jsou přitom tou silou, která může obchodní oblasti přinést ztracenou prestiž.

**Datum vydání:** I/2003
Zdroj: The best books for business - Server s nabídkou knih z oblasti obchodu a odbornými články od autorů těchto knih.
Zobrazit přehled článků ze zdroje The best books for business
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace