Inspirace od sportovních koučů

Vytisknout

Právě probíhající olympijské hry vybízejí k tomu, nechat se inspirovat trenéry, kteří dokáží přivést sportovce ke špičkovým výkonům. Před dvěma lety například vydal Kanadský olympijský výbor studii vztahu koučů a sportovců, z níž vyplývá, že trenéři musejí splňovat následujících pět předpokladů, aby mohli vychovávat šampióny.

  1. Pomáhat sportovci, aby rozvíjel povědomí o sobě samém.

  2. Budovat silný profesionální vztah se sportovcem.

  3. Vytvářet optimální tréninkové prostředí.

  4. Zajistit finanční a další podpůrné systémy.

  5. Řídit olympijské prostředí.

Server Harvard Business Review se těmito doporučeními inspiroval a přetvořil je do podoby rad pro firemní prostředí. Jak tedy může manažer v roli kouče pomoci svým podřízeným k vynikajícím výkonům?

1. Stavte rozvojové plány svých podřízených na jejich talentech a zájmech

Vyvarujte se tendence vytvářet rozvojové cíle jen na základě potřeb vaší organizace. Buďte kreativní a hledejte cesty, jak naplnit tyto potřeby a zároveň rozvíjet zaměstnance v tom, v čem je nejlepší a co ho nejvíce zajímá. Začněte u zdokonalování silných stránek, nikoli nápravy těch slabých.

2. Budujte vztah založený na důvěře a respektu

Ukažte, že máte zájem naslouchat a jste otevření novým myšlenkám. Budujte prostředí upřímné oboustranné komunikace. Nevíte-li si s něčím rady, nic nepředstírejte a najděte pomoc u někoho, kdo bude vědět.

3. Proveďte audit pracovního světa svého svěřence

Je napojen na klíčové hráče, kteří mu mohou pomoci? Zná své motivátory a ví, jak je ovlivňovat? Jaké změny v obsahu či dalších aspektech jeho práce mohou dokáží zapojit jeho rozvojové cíle do jeho každodenního pracovního života?

4. Odstraňte překážky na cestě svého svěřence k úspěchu

Co mu brání v tom, aby dosáhl rozvojových cílů, které jste si společně vytyčili? Je to čas, jsou to peníze nebo něco jiného? Zajistit podporu je vaše práce.

5. Ukažte organizaci z pohledu, který váš svěřenec nevidí

Vaše znalost klíčových hráčů, historie vaší organizace a její politiky je pro vaše svěřence velmi důležitá. Učte jej proto nahlížet na vaši organizaci jinak, než na ni dosud nahlížel a vidět nové možnosti a strategie.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace