Jak používat internet pro lepší řízení lidských zdrojů

Jak vypadalo použití moderních technologií v oblasti HR před deseti lety a jak bude vypadat za dalších deset let? Tato otázka byla hlavním tématem dalšího setkání v rámci cyklu konferencí HR živě, které tentokrát neslo název "Jak použí­vat internet pro lepší řízení lidských zdrojů" a bylo spojeno s oslavou 10. narozenin vzdělávacího portálu EduCity. Na konferenci, která proběhla 30. května v konferenčních prostorách společnosti Pfizer v Praze na Andělu, se sešlo na sedmdesát personalistů a zástupců vzdělávacích a poradenských společností, kteří jsou dlouhodobými klienty portálu EduCity.

Hlavní řečníci z řad personálních manažerů významných společností se v dopolední části vzácně shodli na jediné myšlence: moderní technologie by měly zůstat nástroji, které budou personalistům pomáhat při jejich práci, neměly by nás zotročit ani zcela nahradit práci s lidmi.

Využití moderních technologií v každodenním životě HR profesionála

Viceprezidentka pro lidské zdroje společnosti Vodafone Jitka Schmiedová pohovořila o tom, jak před deseti lety chodila obtěžkána taškami s notebooky, na pracovním stole jí čekala hromada papírů a v počítači nejrůznější složité „tooly“. „Datová vichřice“ dnešní doby ji však pohltila natolik, že nejen v práci, ale i v soukromém životě řečí většinu věcí prostřednictvím jednoduchých aplikací na tabletu. Velkou výzvou do budoucnosti je podle ní nestát se otrokem technologií. Sama například stále čte papírové noviny a knihy.

 Jitka Schmiedová, Vodafone

Vystoupení Jany Riebové, Senior HR manažerky společnosti Samsung Electronics, přineslo zajímavou exkurzi nejen do světa technologií v HR, ale i do světa asijské firemní kultury. Právě zvládání moderních technologií a schopnost komunikace i ve výrazně odlišné firemní kultuře je podle ní to, co by měl dobrý personalista dnes zvládat. Dozvěděli jsme se, že ona sama pracuje každý den přibližně s 15 různými zdroji informací a hledá pro sebe i pro firmu cestu, jak nepropadnout diagnóze, kterou psychologové nazývají syndromem přílišného množství informací. Současnou roli personalisty ve firmě nazvala „geek coordinator“.

Jana Riebová, Samsung Electronics Martin Dvořák, Skanska

Informace přímo z terénu přinesl Martin Dvořák, manažer odměňování a benefitů stavební společnosti Skanska. Ve firmě, která zaměstnává především dělníky, jejichž průměrný věk je 45 let a délka setrvání ve firmě 12 let, je zavádění moderních nástrojů pro řízení lidských zdrojů skutečně velká výzva, nikoli však nereálná. Společnost například již zavedla čtečky obličejů na stavbách a chystá se přejít na plánování směn a evidování zaměstnanců prostřednictvím online aplikací. Dále chce jít cestou vytvoření nového HR modulu a především osvěty zaměstnanců v oblasti IT.

 

Je nám deset a baví nás internet!

Odpolední část konference již patřila pořádající společnosti Ivitera a největšímu českému vzdělávacímu portálu EduCity, který právě oslavuje deset let své existence. Obchodní a marketingový ředitel Ivitery Michal Kankrlík shrnul hlavní trendy ve vývoji internetu v České republice a možnosti, které zde do budoucnosti vidí pro HR a firemní vzdělávání. Představil například sociální síť TalentLink a online sebevzdělávací projekt Selflearning, který funguje na principu monitoringu stovek předních internetových zdrojů z oblasti osobního i profesního rozvoje. Pro vzdělávání svých zaměstnanců jej využívají společnosti ČEZ, RWE, VZP nebo Komerční banka.

Michal Kankrlík, IVITERA Tomáš Dvořák, IVITERA

Následovalo vystoupení vedoucího vývoje webových aplikací Ivitery Tomáše Dvořáka na téma jak funguje internet, aniž by si to uživatelé vůbec uvědomovali. Velký úspěch sklidila praktická ukázka způsobů, jak na internetu odhalit konkurenci, která si myslí, že se před vámi dobře maskuje, nebo reálný ceník s překvapivě levnými položkami za objednání hackerských útoků.

Tomáš Pospíchal, IVITERA Luboš Harant, IVITERA

Manažeři projektu EduCity Luboš Harant a Tomáš Pospíchal shrnuli, co se za 10 let změnilo a kam směřuje vývoj využívání internetu v oblasti firemního vzdělávání. Dozvěděli jsme se, jak funguje propojení personalistů s trhem se vzděláváním prostřednictví EduCity a internetu obecně a že lidé se budou rozvíjet a vzdělávat i dále, měnit se bude jen „jak“ a v „čem“. Zástupce vzdělávacích společností zajímalo, jaký je v současné době nejefektivnější způsob propagace vzdělávacích služeb na internetu. Manažeři EduCity se shodli na tom, že jako neúspěšnější se jeví aktivní, cílená a dlouhodobá komunikace prostřednictvím oborových portálů, jako je např. HR News a oborově zaměřených diskusních skupin, například na sociální síti LinkedIn.

Pavel Hofman, IVITERA

Konference se nesla v příjemném neformálním duchu a byla zakončena diskusí u narozeninového dortu, který rozkrojil předseda představenstva Ivitery Pavel Hofman. Všichni účastníci dostali členské kartičky Klubu EduCity, který právě spustil program odměn pro uživatele portálu.

Kompletní fotogalerii z konference a prezentace jednotlivých mluvčích naleznete na www.hrzive.cz. Dále sledujte HR News. Pro ty z vás, kteří se akce nezúčastnili, připravujeme webinář, který zveřejníme do 14 dnů.

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Zaujal Vás tento článek? Objednejte si služby tohoto dodavatele na EduCity.cz a jako členové Klubu EduCity můžete získat něco navíc.

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Předchozí články v sérii:

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace