Kamarádi poradci

TSM spol. s r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti TSM spol. s r.o.

Vytisknout

Dříve si osobní poradce najímaly pouze filmové hvězdy, šlechtici a jiné vysoce postavené osobnosti. Situace se však změnila a osobní poradci se stali běžnou součástí života manažerů a podnikových vedoucích. Dosud se však jednalo spíše o neformální a nekomerční přátelské vztahy.

Dnes si mnozí lidé udělali z poradenství výnosnou živnost, a tak můžeme (zejména v Usa a západní Evropě) téměř na každém rohu potkat nějakého osobního psychologa, mentora, koordinátora, odborníka přes feng-shui, mediátora a dokonce i organizátory podnikových večírků.

Nejvýrazněji se profiloval tzv. mentoring. Ten má tři hlavní funkce: zprostředkovávat zájemcům rady týkající se volby povolání, popřípadě sociální pomoc a pomáhat rozvíjet osobní schopnosti člověka tak, aby dotyčný byl úspěšnější ve své současné roli. Vztah mezi mentorem a jeho klientem není ani tak založen na hierarchii, jako spíše na atmosféře důvěry.

Dobří mentoři využívají svých zkušeností k tomu, aby vysvětlili svým klientům (velmi často vedoucím podniků) zákonitosti života firmy. K dobré oboustranné spolupráci je nezbytně nutná empatie ze strany mentora, ovšem nelze zapomínat ani na význam zpětné vazby, a to jak pozitivní, tak i negativní.

Průzkumy ukázaly, že mentoři jsou vzdělaní lidé, kteří se sami v sobě vyznají. jsou schopni předávat ostatním své implicitní znalosti, velmi dobře se orientují v konkrétním průmyslovém odvětví a dokáží svého klienta přesvědčit, aby občas překročil svůj stín a udělal něco, co jej posune dále na cestě v kariéře.

**Datum vydání:** V/2002

Zdroj: Financial Times - portál předního britského deníku Financial Times
Zobrazit přehled článků ze zdroje Financial Times

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace