Koučování není jen práce navíc

Stále štíhlejší firemní prostředí vyžaduje od zaměstnanců dělat více s méně zdroji. K tomu z firem odchází stále více zkušených profesionálů z poválečné generace do důchodu, ruší se střední vrstvy managementu a rozšiřuje se propast mezi experty a začátečníky. Výsledkem je nedostatek různorodých dovedností pro stále různorodější úkoly. Do popředí zájmu firem se proto dostávají koučovací programy, které mají pomoci tuto propast překlenout.

Než začnete koučink uplatňovat v praxi, ujasněte si, čeho chcete jeho prostřednictvím dosáhnout. Vycházejte také z rozdílných komunikačních preferencí jednotlivých generací zaměstnanců a stanovte základní pravidla pro frekvenci koučovacích setkání. Na základě těchto principů pak uplatňujte specifické taktiky:

Při výběru koučů nehleďte jen na technické dovednosti

Technická zdatnost je pouze polovina úspěchu. Kouč musí být také empatický, trpělivý, dobrý posluchač a učitel.

Prosazujte firemní standardy

Cílem koučovacího programu by nemělo být jen modelování toho, jak si koučové představují úspěch, ale také učit a prosazovat firemní hodnoty a politiku.

Nechápejte koučování jako práci navíc

Většina koučovacích programů selže proto, že koučové nemají dostatek času pro své svěřence.

Chápejte koučování jako obchodní vztah

Koučink vyžaduje investici z obou stran. Základem úspěšné spolupráce je plánování, dohoda na společném plánu, realizace plánu a měření výsledků.

Podporujte kouče

Řada úspěšných koučovacích programů koučuje i samotné kouče.

-kk-

Zdroj: Recruiting Trends - novinky a analýzy ze světa náboru
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace