Kurz řízení lidských zdrojů, kde učí manažeři z firem a jeden pan "Nepostradatelný"

František Bělohlávek, Traicon

Kurzy pro manažery a specialisty řízení lidských zdrojů často narážejí na příliš teoretický přístup nebo na zastaralost poznatků, občas se při nich dokonce objeví direktivní vnucování názorů ze strany lektora, nebo malé spojení přednášejícího s praxí. Dvanáctidenní kurz řízení lidských zdrojů společnosti Traicon musí splňovat vysoké nároky na odbornost a profesionální vedení, proto je postavený na čtyřech pilířích:

  • výuka praktických zkušeností manažerů z Baťa, Evraz Vítkovice Steel a Škoda Auto, a diskuse o nich

  • exkurze ve dvou významných firmách Baťa a Škoda Auto

  • sebepoznání s využitím nového sebepoznávacího on-line testu ANBE

  • nácvik praktických dovedností vedení výběrového a hodnotícího rozhovoru s různými typy lidí. Podívejte se, jak si u pohovoru vedou pan „Nepostradatelný“ a pan „Arogantní“.

Pan „Nepostradatelný“

Pan „Arogantní“


Co tedy bývají hlavní problémy při výuce řízení lidských zdrojů a jak je chceme překonat?

1. Výuka bývá postavená pouze na teorii nebo pracuje se zastaralými poznatky

Našimi lektory jsou lidé z praxe – HR manažeři, HR specialisté a konzultanti. Ukazují, jak fungují nové poznatky teorie při praktickém působení ve firmách. Ředitelka lidských zdrojů z firmy Evraz Vítkovice Steel ukazuje, jak lze nových poznatků neuroekonomiky využít v praxi pro motivování a odměňování zaměstnanců. Personální ředitel společnosti Baťa, převádí zásady strategického HR řízení do každodenní praxe obuvnické firmy. František Bělohlávek vysvětluje, jak lze využití techniky rozhovoru INQUIRE pro efektivní výběr zaměstnanců na výrobní a manažerské pozice ve firmách Hyundai nebo Schaeffler group. Specialisté ze Škoda Akademie ukazují, co můžeme udělat pro lepší rozhodování mistrů a manažerů.

2. Výuka bývá postavena na přesvědčování o jediném názoru

Je dobré postavit odměňování pracovníků na výsledcích hodnotících pohovorů? Mají zaměstnance vzdělávat interní trenéři nebo raději externisté? Mají být zaměstnanci zařazováni do vyšších pozic na základě dosavadních výsledků nebo assessment center? Existují různé názory a snažíme se o jejich konfrontaci – lektoři z různých firem ukazují výhody a nevýhody odlišných přístupů. Účastníci, kteří přicházejí z různých organizací uvádějí své vlastní zkušenosti. V diskusích pak hledáme optimální řešení pro různé situace.

3. Výuka se nezaměřuje na individuálního účastníka

Zkoušíme různé situace z oblasti HR na vlastní kůži. Účastníci ve výcviku hodnotí problémové podřízené (hrané lektory) v roli hodnotitelů a dostávají zpětnou vazbu. Zkoušejí vybrat kandidáty (hrané lektory) na pracovní místo a pak zvažují riziko, spojené s jejich přijetím. Kromě toho si každý může zjistit své silné a slabé stránky na základě nového on-line testu ANBE včetně doporučení pro své vlastní zlepšení.

4. Výuka je málo provázána s realitou

Do kurzu jsou vloženy dvě exkurze (Baťa a Škoda Auto), kde se účastníci seznámí s provozy firmy i s fungováním personální práce a díky tomu lépe pochopí vzájemné propojení. V seminářích probírají lektoři skutečné případy z firem a diskutují s účastníky o jejich řešení.

Více o kurzu na www.traicon.cz

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace